ja mislom da ce u bliskoj buducnosti biti jaaako tesko doci do filma, a kamoli do
kemikalija i papira, koji su i sada jako skupi.
kada jednom analogna fotografija bude povijest, znaci li to da ce s njom izumrijeti i
"pravi" fotografi???
Joined: 28 Dec 2003 Posts: 916 Location: Pred monitorom
Posted: 26.08.2004 13:08 Post subject:
ne slažem se s vecinom tu.
fotografom mozemo zvati osobu koja zna napraviti dobru fotografiju, ALI NE ako je zna razviti. Ja bih to nazvao foto-tehničarem. Zašto bi se netko tko 'ima ruku i oko' za fotografiju, morao zamarati razvijanjem filma?! Pogotovo danas u svijetu digitale, gdje su digitalni fotoaparati, ruku na srce, vec dostigli klasicne po kvaliteti, a i u mnogim situacijama prestigli. Mogućnosti koje nudi digitala su prilične a i s razvojem digitalaca, postajat ce sve vece.
Znanje o razvijanju filma i klasicnoj fotografiji bih 'spremio' pod opcu kulturu nekog fotografa, ali reci da netko tko slika digitalcem ili tko ne zna razviti film, nije fotograf, je ipak malo pretjerano.
već je u ovim raspravama navedeno da većina toolova iz PS-a direktno potječu iz dark rooma .. čim ti napišeš da se može malo napravit u dark roomu ja to pročitam da TI znaš malo napraviti u dark roomu.
može se puno napravit to je svakakao, da PS može više , naravno da može, ali činjenica je da kad klečiš na stazi i snimaš recimo bubkin svjetski rekord a tvoj fotić kaže bat.low i napravi blip .. ti si dragi moj sjeban..
starac pored tebe od 5 banki koji ima safari jaknicu punu nekih plastičnih kolutića, ti se samo smije kroz svoj crveni marlboro i škljoca..
sebe ne smatram fotografom , ja sam priučen za potrebe što zbog posla što zato što to volim, ali sam kroz posao i privatno upoznao i stekao neke uzore , što iz art svijeta fotografa , što "marketinških" a najviše news fotića koji tek sad prelaze kompletno na digitaliju , i oni sami kažu da je to to , da je došla točka na kojoj digitalna može stati bok uz bok analognoj fotografiji , možda ju čak i nadmašiti u polju kasnije obrade slika..
al ajmo se ne ponašati kao da je fotografija tek rođena nakon izuma ccd čipa..
inače fotkam samo sa digitalcem i to sa komadom smeća, [nisam tako mislio do jučer , al sam jučer posudio od njave fotić] enivej , prva na popisu stvari za kupit mi je fotić od cca20k kuna
btw još uvijek su mi najbolje fotke na svjetu analogne nikonove iz NationalGeographic-a
btw2 nemojte me krivo shvatit da branim ekipu koja pošto poto hoće zadržati "ekskluzivno" pravo da se njih i samo njih naziva "fotićima" jer imaju osjećaj da sa nadolazećim valom "klinaca sa digitalcima" gube tlo pod nogama..
Joined: 28 Dec 2003 Posts: 916 Location: Pred monitorom
Posted: 26.08.2004 15:12 Post subject:
tRC wrote:
već je u ovim raspravama navedeno da većina toolova iz PS-a direktno potječu iz dark rooma .. čim ti napišeš da se može malo napravit u dark roomu ja to pročitam da TI znaš malo napraviti u dark roomu.
Ja nisam ni rekao da znam. Jedan jedini put sam prisustvovao tom događaju tako da zaista nebi znao puno.
Quote:
može se puno napravit to je svakakao, da PS može više , naravno da može, ali činjenica je da kad klečiš na stazi i snimaš recimo bubkin svjetski rekord a tvoj fotić kaže bat.low i napravi blip .. ti si dragi moj sjeban..
E gle. Može se napraviti puno, ali PS ipak može stvari koje tamo ne možeš.
E sad. Ozbiljan fotograf ne smije sebi dopustit da mu nestane baterije na foticu. Zaboga, pa baterije ti moze nestati i na analognom.
Quote:
starac pored tebe od 5 banki koji ima safari jaknicu punu nekih plastičnih kolutića, ti se samo smije kroz svoj crveni marlboro i škljoca..
Imaš traume neke ?
Quote:
sebe ne smatram fotografom , ja sam priučen za potrebe što zbog posla što zato što to volim, ali sam kroz posao i privatno upoznao i stekao neke uzore , što iz art svijeta fotografa , što "marketinških" a najviše news fotića koji tek sad prelaze kompletno na digitaliju , i oni sami kažu da je to to , da je došla točka na kojoj digitalna može stati bok uz bok analognoj fotografiji , možda ju čak i nadmašiti u polju kasnije obrade slika..
To ti ja pričam...
Quote:
al ajmo se ne ponašati kao da je fotografija tek rođena nakon izuma ccd čipa..
inače fotkam samo sa digitalcem i to sa komadom smeća, [nisam tako mislio do jučer , al sam jučer posudio od njave fotić] enivej , prva na popisu stvari za kupit mi je fotić od cca20k kuna
Huh Nikon neki? Canon ?.. Računaj da na taj fotić ide i jako skupi objektiv
Quote:
btw još uvijek su mi najbolje fotke na svjetu analogne nikonove iz NationalGeographic-a
Heh. Ne znam jesi znao, al neko vrijeme vec u NG-u koriste i digitalne fotoaparate i digitalne video kamere. Iako priznajem da imaju zakon analogno slikana djela
Quote:
btw2 nemojte me krivo shvatit da branim ekipu koja pošto poto hoće zadržati "ekskluzivno" pravo da se njih i samo njih naziva "fotićima" jer imaju osjećaj da sa nadolazećim valom "klinaca sa digitalcima" gube tlo pod nogama..
Tu si u pravu. Ima takvih jako puno, jer danas je ipak puno lakše slikati digitalcem i poigrat se u PS-u, nego sjedit u mraku
kada jednom analogna fotografija bude povijest, znaci li to da ce s njom izumrijeti i
"pravi" fotografi???
edgar wrote:
Pogotovo danas u svijetu digitale, gdje su digitalni fotoaparati, ruku na srce, vec dostigli klasicne po kvaliteti, a i u mnogim situacijama prestigli. Mogućnosti koje nudi digitala su prilične a i s razvojem digitalaca, postajat ce sve vece.
Tocno je da su digitalni SLR-ovi dostigli i cesto presttigli analogne aparate, ali samo ako govorimo o laika formatu (35mm). Srednji, a pogotovo veliki formati jos dugo nece biti ugrozeni od digitalije.
Slozio bi se da razumijevanje/znanje postupka razvijanja filma spada u 'opcu kulturu', ali da nikako ne mora oznaciti osobu kao fotografa odnosno ong tko to nije.
Dalje, poznavanje nacina rada aparata, svjetla i sjene, odnosa expozicije i blende, osjetljivosti itd. su svakako elementi koji su neophodni da bi netko bio fotograf. Ne kazem da bez toga nije moguce napraviti dobru fotografiju, ali u tom slucaju ona ce biti plod slucajnosti a ne namjere.
'Problem' s digitalcima je taj sto se na displayu odmah vidi rezultat, zbog cega mnogi premalo ili uopce ne razmisljaju o razlozima zbog cega je nesto ispalo kako je ispalo, nego na licu mjesta tweakaju settinge dok nisu zadovoljni s onim sto vide. Istina je da je taj problem cesto i prednost, jer povecava sigurnost u krajnji rezultat, ali to nije poanta u ovom slucaju. Moje misljenje je da fotograf koristi aparat da bi svoje vidjenje situacije koja se nalazi ispred njega pretocio u fotografiju umjesto da promatra kako ce aparat dozivjeti situaciju.
Joined: 28 Dec 2003 Posts: 916 Location: Pred monitorom
Posted: 26.08.2004 16:27 Post subject:
ovako: u pravu si . ali ne mozes bas 35mm zvat laičkim. mnogi profiji rade iskljucivo s tim.
mislim da je upravo prednost digitale u tome sto odmah vidis rezultat, iako taj rezultat na previewu nije realan - pomaže.
šta se tiče znanja o svjetlu\sjeni, na netu ces naci jako puno ljudi koji su samouki fotografi. vjeruj, nema niceg boljeg od metode pokusaj-pogreska....
Evo ja bas prosli viken opet uzeo u ruke stari ????? i krenuo slikati, a bilo vec sunce lagano zaslo. i kako cu sad? Koliko da otvorim blendu, expozicija? I sjetim se ja, uzmem digitalnog Olympusa i krenem slikati i gledati sto sam dobio, i tako ja zaboravim na ?????...sutra mi bilo zao, al sta ces. Tako to ide u zivotu, uvjek mladji pobjedjuju! Premda imam 2131238 albuma na mp3 Cdima, i dalje volim ploce, al mi prakticnije imati mp3 discman i CDe i ici sa njim gdje ocu. Sa LP je to malo teze. Tako i sa ?????-om. Ljepo ga je cuti kako skljoca!
Tocno je da su digitalni SLR-ovi dostigli i cesto presttigli analogne aparate, ali samo ako govorimo o laika formatu (35mm). Srednji, a pogotovo veliki formati jos dugo nece biti ugrozeni od digitalije.
Canon 1Ds je sto se reze tice otprilike jednak srednjem formatu (a to je model star dvije godine i svaki dan se ocekuje nova, jaca verzija) , o raznim digitalnim ledima ili sistemima (Hassi, Scitex, Leaf... ) sa 20+ megapixela da ne govorimo...dakle rezolucija srednjeg formata je davno dostignuta (ako se to trazi)...to je u svakom slucaju nebitno za ovu pricu...
Fotograf je valjda svatko tko zivi od svojih fotki...a danas je sasvim nepotrebno (da bi bio fotograf) ikakvo znanje o kemikalijama i tamnim komorama...za digitalno doba PS=tamna komora!
a za bit "dobar" fotograf osim oka, osjecaja za kadar, svjetlo i sjenu i kuzenja PS-a ili nekog slicnog sofwarea, fala bogu treba i nesto tehnickog znanja - da kuzis odnos ekspozicije i otvora blende, nacine njerenja svjetla, znati koristiti flash, white balance itd... ali za to ne treba niti tecaj, dosta je uputstvo od digitalca, malo volje i barem prosjecna tehnicka inteligencija...
The next generation – Leaf Valeo Wireless – is introduced with the new LeafTM Valeo 22Wi and LeafTM Valeo 17Wi, with resolutions of 22 and 17 million pixels respectively. Both backs contain a large 3:4 format ratio CCD, wireless-display with Portable Power, unmatched fast Leaf Valeo 22Wi & Leaf Valeo 17Wi capture rate and In-Studio: Large Format Power, for top professional photographers.
Image Excellence
16-bit raw HDR files for highest dynamic range
Assure the widest tonal range for rich and smooth tonal transitions
Files over 300MB
An advanced scaling algorithm enables a smooth film-like look in high-scale enlargements
Leaf Digital Magazine
The Leaf Digital Magazine has twenty gigabytes of storage space. This allows you to capture hundreds of images on a single magazine, all in uncompressed HDR format.
Leaf DP-67
The Leaf DP-67 emulates a 6 x 7 cm “Polaroid” or digital proof. The large display makes instant image and composition evaluation practical. You can use the Leaf DP-67 to view images off camera, sitting with an art director or a customer away from the set. Furthermore, it serves as your light meter, viewing light box, and contact sheet. The Leaf DP-67 is your personal photography assistant, providing you with compete and practical control of your photography session.
a za kaj se to koristi osim za aero fotkanje landscape-a ?*
pa za svako ozbiljnije studijsko snimanje valjda...razne kataloge, sve di triba ravno iz aparata preko A4 formata u 300 dpi i 16 bita, bez razvaljivanja u PS-u...i jos ti ostane da kropas ) ko oni fotografi amateri
Tocno je da su digitalni SLR-ovi dostigli i cesto presttigli analogne aparate, ali samo ako govorimo o laika formatu (35mm). Srednji, a pogotovo veliki formati jos dugo nece biti ugrozeni od digitalije.
Canon 1Ds je sto se reze tice otprilike jednak srednjem formatu (a to je model star dvije godine i svaki dan se ocekuje nova, jaca verzija) , o raznim digitalnim ledima ili sistemima (Hassi, Scitex, Leaf... ) sa 20+ megapixela da ne govorimo...dakle rezolucija srednjeg formata je davno dostignuta (ako se to trazi)...to je u svakom slucaju nebitno za ovu pricu...
Canon 1Ds ima 11mpix. To je ugrubo 4000x3000 px output. Kak je to otprilike jednako srednjem formatu. 18mpix je 5250x3500. Poanta nije prepucavanje, digitalija velikim koracima grabi naprijed ali ima jos dosta puta pred njom
Tocno je da su digitalni SLR-ovi dostigli i cesto presttigli analogne aparate, ali samo ako govorimo o laika formatu (35mm). Srednji, a pogotovo veliki formati jos dugo nece biti ugrozeni od digitalije.
Canon 1Ds je sto se reze tice otprilike jednak srednjem formatu (a to je model star dvije godine i svaki dan se ocekuje nova, jaca verzija) , o raznim digitalnim ledima ili sistemima (Hassi, Scitex, Leaf... ) sa 20+ megapixela da ne govorimo...dakle rezolucija srednjeg formata je davno dostignuta (ako se to trazi)...to je u svakom slucaju nebitno za ovu pricu...
Canon 1Ds ima 11mpix. To je ugrubo 4000x3000 px output. Kak je to otprilike jednako srednjem formatu. 18mpix je 5250x3500. Poanta nije prepucavanje, digitalija velikim koracima grabi naprijed ali ima jos dosta puta pred njom
bilo je dosta testova i usporedbi digitalnih SLR uglavnom i 35mm i srednjeg formata (veliki format je mrtav poodavno, ako cemo za ozbiljno)i neki su jos od doba 4 i 6 megapixelnih canona i nikona tvrdili da je dostignut srednji format...ali sa 1ds-om ili kodakom 14n konacno su u pravu...4000*3000 px nije relevantno, mozes to interpolirat ako hoces, bitan je sum (zrno) .
analognom filmu je tesko izracunat konkretnu rezu, ovisno na koliko ga skeniras (govorim o 50-100 asa filmu i nekom pro rotaciom+nom ili high end flatbed scanu), ali svodi se na to da su uvecanja usporediva u detaljima vec kod Canona 1ds (uglavnom).
nemam sad vremena, iskopam par linkova gdje su si ljudi dali truda...
Joined: 28 Jul 2004 Posts: 49 Location: ZAGREB, SIGA
Posted: 27.08.2004 17:26 Post subject:
Mislim da puno ljudi ovdje na ovom forumu zaista ne znaju mnogo o fotografiji. Edgare moj ti pogotovo, ne znaš niti šta je leica format???!!!
Fotografija nije samo ono što se na kraju vidi na fotoosjetljivom papiru. Po meni najveći fotograf svih vremena, istinski umjetnik - Ansel Adams - je, izmedju ostalog napisao fantastičnu trilogiju 1. The Camera 2. The Negative 3. The Print !!! Tko nije neka ovo obavezno pročita ako za sebe želi reći da je barem F od fotografa. Prvo trebate razumijeti što uopće imate u ruci. Kako svjetlo uopće dolazi do filma(ili ccd senzora - svejedno) onda trebate znati kako razviti film i na kraju znati što želite dobiti da bude rezultat na foto papiru i to tako osvjetliti(tu se može jako puno manipulirati za one koji misle da je to vrlo ograničeno). E to sve zajedno je fotografija!!! I to je umjetnost!!!
Naravno da danas postoji skoro svemogući photoshop koji zamjenjuje komoru, ali poznavanjem rada u komori će te biti puno brži, precizniji u radu na kompu jer će te znati što želite, a ne kopati po raznim toolovima i raditi "step backward" ili "undo" kada vam se rezultat ne sviđa, a da ne pricam o layerima.
E sad, onaj tko to sve zna dovoljno kvalitetno (može i samo digitalac u paru s photoshopom ili nekim drugim programom za obradu fotografije) uz poznavanje kompozicije, boja zakonitosti loma svjetla itd. može se zvati fotografom, a ako od toga i živi fotografom profesionalcem. No za to nije neophodno morao ići u škole ili pohadjati tečajeve. To je mogao i sam proučiti i naučiti. Ima puno literature, ali nažalost ne na hrvatskom jeziku. Ima nešto u Algoritmu.
Da zaključim misao: da bi netko bio fotograf ne mora znati razviti fotografiju u crnoj komori, ali to znanje bi mu puno pomoglo u svemu ostalom(i u digitaliji), ali mora znati sve ostalo. Definitivno!
A što se tiće aparata srednjeg, a pogotovo velikog formata oni još dugo neće biti "zaboravljeni" jer su još uvijek nezamjenjivi u ozbiljnoj STUDIJSKOJ fotografiji, pogotovo ako su potrebna velika uvečanja. Jednog hasselblada je teško zamijeniti...
Quote:
E sad. Ozbiljan fotograf ne smije sebi dopustit da mu nestane baterije na foticu. Zaboga, pa baterije ti moze nestati i na analognom.
Edgare: na manualnom analognom aparatu ti se ne može isprazniti baterija jer je NEMA!!!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum