Posted: 31.07.2006 15:28 Post subject: Modeliranje - problemi
Pozdrav svima.
Imam jedan "mali" problem. Radim (u 3DS Maxu8 SP3) 3d jedne stare renesansne utvrde. Buduci da su svi zidovi kosi i sa puno polukruznih otvora koristio sam spline za iscrtati zid, a potom extrude za dobivanje visine zida. Vec kod samog extrude modifiera kad primjenim STL check javlja mi greske, dok STL check kod samog splinea prije extrude nema nikakvih gresaka. Zatim kad idem napraviti otvore, a radim ih tako da izmodeliram otvor od valjka i onda ga pomocu boolean operatora oduzmem od zida, pojavi se rupa ali izgleda kao i da je zid od dva sloja, tj kao da je zid u sredini supalj. Buduci da ima dosta otvora i rupa u zidovima to mi stvara za sad dosta veliki problem. Ako idem upotrijebiti cap holes modifier onda se i otvor koji sam napravio zatvori.
Zna li itko mozda rjesenje za ovaj problem?
E, da....znam u ćemu je problem....
Prvo: da bi ti "line extrude" dobro radio, znači da bi dobio solidni objekt bez rupa, linija koju extrudiraš mora zadovoljiti dva kriterija: 1. da linija tvori zatvoreni lik, tj. da spojiš početak i kraj linije. Možeš esxtrudirati i nezatvorene linije, ali onda imaš samo plohu, a ne solidni objekt.
Drugo: linija mora biti planarna, znači mora imati samo dvije dimenzije (radi kada ima i tri, ali vrlo često to loše ispadne).
A što se tiće boolean-a.....hm...taj alat je nešto što pokušavam uvijek izbjeći, jer se uvijek čudno ponaša i uvijek nakon njega imam tonu popravljanja. Moj savjet ti je da sam napraviš rupu na modelu (pretvoriš ga u editable poly i koristiš cut, extrude i sl.) jer tako imaš bolju kontrolu nad modelom.
Ali ako ipak želiš kooristiti boolean, evo par savjeta:
1. objekt kojega ćeš bušiti i objekt sa kojim ćeš bušiti moraju biti potpuno zatvoreni (znaći bez rupa) i moraš im napraviti colapse stack ili ih pretvoriti u editable poly, ali ih nesmiješ nakon toga više mjenjati.
2. ako trebaš napraviti više rupa na istom objektu koristeći više različitih objekata, onda moraš napraviti sljedeće: selektiraš jedan od objekata za bušenje i njemu attach-aš sve ostale. Tako napraviš samo jedan boolean sa svim objetima odjednom, jer ako radiš svakog pojedinacno onda ti nakon drugog ili trećeg sve poblesavi.
3. Ako trebaš napraviti rupu na ravnoj plohi objekta, onda gledaj da ti objekt za bušenje buši rupu unutar jednog polygona, tj da ne sjeće više polygona, ako je to ikako moguće.
4. Ako opet sa druge strane trebaš napraviti rupu na malo kompleksnijem objektu, onda je bolje imati više polygoma na oba objekta......
5. I na kraju; ponekad ako i napraviš sve ovo, iz nekih meni nepoznatih razloga boolean uspije totalno zaribati bušenje, pa onda dobiješ nešto sl. kao kod tebe (npr. kao da napraviš rupu u kartonskoj kutiji a ne u punoj cigli).
Eto, toliko za sada.Puno sreće i nadam se da sam pomogao, ako ne onda budemo pokušali ponovo.
Prvo, hvala na odgovoru.
Medutim, sto se tice line extrude, mislim da radim tocno kako si ti i opisao. U 2d plohi iscrtam taj zid (prethodno sam importirao tlocrt iz autocada tako da preko njega koristeci 2,5 snap iscrtam linijski konturu zida), na kraju kliknem na pocetak splinea i on me pita zelim li zatvoriti spline, na sto kliknem yes. Extrude radi uvijek u redu, tj. objekt napravi po iscrtanoj liniji, jedini problem jest sto preko STL Check vidim da ima gresaka.
Ali bilo kako bilo, jucer sam nakon dosta pokusaja i pogresaka uspio dobiti rjesenje (iako me je i to znalo zezati). Na dijelu zida koji moram probusiti i malo sire, postavim box. Preko booleana boxom napravim split zida. Zatim pretvorim u editable mesh, selektiram object i napravim detach novog dijela kojeg sam dobio. Sad samo njega selektiram, upotrijebim cap holes i probusim taj dio ponovo. Malo sam mozda spetljano objasnio ali mislim da ces shvatiti.
Do sad sam uvijek radio modele kuca, poslovnih zgrada i sl, ali bi ih uglavnom napravio u CAD programu jer mi je to nekako bilo dosta brze, i zatim importirao u 3DS.
Ono sto bih htio pitati jest, postoji li neki drugi nacin pravljenja zidova, tj da ne koristim spline i extrude?
Pa, tehnika koja se meni pokazala najbrža je izrada arhitektonskih modela u Sketchup-u i onda expot u 3d studio. Ako je tebi brže da napraviš to u AutoCadu, onda radi tamo, možda stvarno to i je brža varijanta. Inaće, 3d studio je odlićan alat, samo se nekada pravi prepametan...
E, može ovako; ja ću kad dođem doma s posla probati ljepo napraviti jedan krati tutorial za boolean, pa ti ga pošaljem. O.K.?
Sto se tice Sketchupa, nisam nikad bas radio s njim. Upalio sam ga i malo se zezao po njemu, tek toliko da shvatim o cemu se radi i kako funkcionira. Inace koristim ArchiCAD i AutoCAD. U ArchiCADu radim modele jer je bas profesionalni arhitektonski software.
Jos na fakultetu, u biti svoj prvi rad u 3DSu koji sam radio, koristio sam jako puno boolean operatore i ne sjecam se da su pravili probleme, a to je bila verzija 4. Je li moguce da se to vremenom pogorsalo ili mene sjcanje lose sluzi.
A tutorial, ako imas vremena bilo bi dobro.
Pozdrav.
Ako baš nemreš bez booleana, možda da probaš onaj pro booleans plugin, mislim da se dobije s upgradeom za max8, tj. i izaći će sad u maxu9, al to će tek u 10. mjesecu..
možda još uvjek nađeš i običnu verziju za instalirat.. ja sam ga davno isprobao, činilo mi se ok, al nemam pojma oće ti pomoć.. al ono, inače sam protiv booleana..
E, a kakav je taj ArchiCad? Ja inaće na poslu koristim AutoCad (projektiranje el.instalacija), ali nikada nisam koristio ArchiCAD, mada sam dosta ćuo o njemu. Interesira me koliko je kompliciran i koliko je kompatibilan sa 3d studio maxom (da lli se može exportirati).
ArhiCAD je jako dobar. Ima svojih mana kao i svi ostali, ali specjaliziran je za arhitekturu. Ja ga koristim svakodnevno za arhitektonske nacrte, od idejnog do izvedbenog, i ujedno imas i 3d model. Cak se moze koristiti i za izradu troskovnika. Odredis sto zelis i dobijes sve kolicine jako brzo. Sad je bas izisla verzija 10 u kojoj su dosta toga poboljsali, promijenili su dosta menu-e i priblizili rad korisnicima AutoCAD-a.
O kompliciranosti ti ne bi znao bas reci jer ga koristim od verzije 4. Vjerovatno nije bas jako tesko. Radis sa zidovima, prozorima, vratima, plocama, stupovima, gredama,..., i ostalim arhitektonskim elementima, tako ako radis neki arhitektonski objekt mislim da tu mozes napraviti dosta brzo ono sto zelis. Imas jos i gotove elemente u samom programu (stolice, stolove, aute, kuhinjske elemente, sanitarije, pipe, cijevi,... ). Jos dodatno mozes skinuti i biblioteke s interneta tako da stvarno mozes jednostavno ubacivati u model sto god zelis. Svi objekti su u GDL-u. Nisam se nikad bavio GDL-om jer mi nije trebalo, obicno mi je bilo dovoljno ono sto ima u bibliotekama.
Meni se ne svida bas previse za renderiranje jer mu je taj dio dosta blesavo napravljen (vjerovatno cuvaju adute za neku drugu verziju - primjera radi preview window za materijale je tako sramotno mali da u biti nista ne mozes puno vidjeti), iako se i iz samog ArchiCAD-a mogu napraviti fini renderinzi. Opcenito ga ljudi koriste za izradu modela, a kasnije renderiraju u Artlantisu.
Kompatibilan je i sa AutoCAD-om i sa 3DS-om. Exportiras u format 3ds i importiras u 3DS MAX bez ikakvih problema. Ja sam vecinu svojih vizualizacija radio bas na taj nacin. Mozes i obratno, elemente ili nesto sto ne mozes naci u bibliotekama, izmodelirati u 3DS-u i zatim importirati u ArchiCad.
Ako te bilo sto jos zanima pitaj. Pozdrav.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum