Posted: 21.11.2003 00:16 Post subject: tipovi kamera
mene full zanima to.
jer netko zna nesto o tipovima kamera, znaci kako slika drukcije izgleda ovisno o tipu kamere koristenom... mene to full onak, oma vidim, kak recimo modelle (nova) koristi "ljepu" kameru, onak da mi slika totalno fina.
hmm
ne bi se sad samarala sa specifikacijama, ali mislim da ovo o cemu pricas ima vise veze sa fotografijom, mislim ima naravno i vrsta kamere ulogu, ali cica 'director of photography' se pobrine da to bude onak... njam...
ja recimo mogu bez problema (pretpostavljam i ostali) po tonu i kvaliteti slike odma skuzit jel se radi o americkoj ili europskoj filmskoj produkciji, americkoj ili europskoj tv produkciji i naravno domacu produkciju prepozna svatko iz aviona jer je u 99% slucajeva gad.
sto se topline slike tice, preferiram americku produkciju jerbo mi je slika na europskim filmovima / emisijama malo presterilna. Vjerojatno to ima veze sa cinjenicom da se tamo koristi NTSC sistem a kod nas PAL, pa kod konverzije dolazi do tog kvazi filtera? mozda sam u krivu...
ak je tako, bas me zanima kako amerikanci vide emisije / filmove napravljene u europi?
meni ekčuli kul kak se na europskim (posebno britanskim) produkcijama osjeti ta "sterilnost" neki "polu kazališni štih" :) baš nevolim ove američanske presaturirane i blago zblurane sheme.
ja recimo mogu bez problema (pretpostavljam i ostali) po tonu i kvaliteti slike odma skuzit jel se radi o americkoj ili europskoj filmskoj produkciji...
mislis? brotherhood of the wolf izgleda uzasno evropski, no radi se o americkom filmu... takodjer, pogledaj nolin film nebo sateliti (koji je uzasan), ali izgleda svjetski - kameru je radio darko suvak ( http://us.imdb.com/name/nm0840446/ ), tip sa dosta iskustva i jos vise ideja. ne kuzim se bas u proces, ali sam cuo da je kemijski obradjivao role filma kako bi dobio zeljeni izgled... pogledaj film.
americku produkciju tesko je svesti pod jedan nazivnik - usporedi kids, matrix, unbreakable, smoke i saving private ryan. o tv produkciji da ne govorim...
pravi je problem moderna evropska produkcija - od spanjolaca koji se furaju na rodrigeza, preko francuskih autorskih filmova (recimo kassovitzev la haine), svedskog remek-djela fucking amal (aka show me love), do hrpetine ludih engleza/iraca/skota/velsana (btw, boyleov 28 days later snimljen je (i montiran) u cijelosti digitalno)... nema vise nacionalnih produkcija - prije bi mogli govoriti o prepoznatljivim studijskim produkcijama.
stipsa wrote:
sto se topline slike tice, preferiram americku produkciju jerbo mi je slika na europskim filmovima / emisijama malo presterilna. Vjerojatno to ima veze sa cinjenicom da se tamo koristi NTSC sistem a kod nas PAL, pa kod konverzije dolazi do tog kvazi filtera? mozda sam u krivu...
jesi. filmovi se snimaju (mahom) na 35mm filmskoj traci, i sa iste se projiciraju na platno - dakle PAL/NTSC konverziju mozes primjetiti tek na videu/dvd-u/tv-u.
hmm
ne bi se sad samarala sa specifikacijama, ali mislim da ovo o cemu pricas ima vise veze sa fotografijom, mislim ima naravno i vrsta kamere ulogu, ali cica 'director of photography' se pobrine da to bude onak... njam...
ima veze s kamerom - razlicite vrste tv kamera (dakle, one koje snimaju analogno/digitalno na magnetsku traku) na drugi nacin snimaju boje (i imaju manju "rezoluciju") od filmskih kamera (35mm i 16mm).
ako snimas sa vhs-om/betom nemre bit njam.
pa da, u svom 'izlaganju' sam mislio ustvari na vec kovertirane filmove za prikaz na tv-u. a sto se ponudjenog izbora tice, nisam toliki filmofil pa nisam gledao te filmove, ali definitivno se slazem da postoje iznimke i tu i tamo.
no, gledajuci u globalu, ipak je ta razlika amerika / europa prisutna i primjetljiva.
e sad. da li se svaki film koji misli biti prikazan u kinima mora snimiti 35mm kamerom? ili postoje konvertori koji ce video materijal s magnetne trake prebaciti na 35mm traku?
i drugo: gledajuci vec konvertirane uratke za tv... kako to da vecina americkih serija / emisija na tv-u ima taj americki kako je hans rekao zblurani / saturirani stih, dakle izgledaju kao i filmovi iako ne vjerujem da su snimani 35mm kamerom ?
znas onak, kak razlika izmedju humoristicne serije, nekog filma americkog, i neke priredbe.
to mene zanima.
recimo, vucje bratstvo, francuski film, a ima mi kameru koda je neki americki, znaci ono kamera mi do jaja.. (nemojte sad krivo shvatit da dizem americke i dissam europske, nego prosjek)
znas onak, kak razlika izmedju humoristicne serije, nekog filma americkog, i neke priredbe.
to mene zanima.
skupe serije snimaju se na 35-icu, ali se montiraju digitalno (logicno, prikazuju se na TV-u, pa ih je lakse montiratu formatu za tv). za post-produkciju, koja daje finalni stih, najcesce se nema toliko para, pa se sve svodi na malo levelsa...
filmovi se (vecinom) snimaju na 35-ici - do razlika u izgledu dolazi sto zbog filtera (na samoj kameri - rijetko), sto zbog post-produkcije, koja se u zadnje vrijeme gotovo uvijek radi digitalno. pogledaj sestosatnu dokumentarnu epopeju na 4 dvd prosirenoj verziji prvog lord of the rings (jebate!) - dosta pricaju o post-produkciji, pa mozes vidjet razliku izmadju sirove i obradjene slike...
vrste tv kamera su: beta (sa podvrstama: SP, digital beta, SX, digital SX), SVHS, vhs, i u zadnje vrijeme DV. mozda ima jos koja, al ubi me...
realno je za ocekivat da ce u skoroj buducnosti DV istisnut druge formate (naravno, to ce ovisit o razvoju CCDa), no beta SP i SX su jos uvijek dominantni formati.
rezime: 35mm je zakon, no da bi se postigao zeljeni efekt potrebna je post-produkcija. tv snimke se ne guraju u skupu post-produkciju (jednostavna racunica - ako se ima para, onda se radi sa 35-icom).
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum