View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 27.10.2005 20:30 Post subject: Max - Svjetla |
|
|
pitanje jedno
imam npr probusenu kocku (prozor) i zid naravno
i kako da stavim da svjetlost ima vidljive zrake (valjda volume light) koje prolaze kroz te rupe (booleanom izbusene, sad dali je do toga ili sta)
pojednostavljeno...
...uglavnom kao svjetlo iz te sobe koje se vidi vani
i dali onda boolean ima kakav utjecaj na to
uskoro cu objavit sliku kad projekt bude malo jos izradeniji ali mi za sad to treba
pa ako mozete pomoc, bio bi zahvalan |
|
|
Back to top |
|
|
Sulien
Joined: 04 Jan 2004 Posts: 2905 Location: Zagreb
|
Posted: 27.10.2005 20:40 Post subject: |
|
|
uh, što si grozno postavio pitanje... pretpostavljam da želiš volume light... pa namjesti volume, tko te sprječava? Ne zaboravi namjestiti da svjetlost baca sjene
a kakvog bi boolean imao utjecaja na svjetlo? |
|
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 27.10.2005 20:57 Post subject: |
|
|
problem je sto volume light stavim, i shadows ali zid ne sprijecava svjetlost pa da svjetlost izbija samo kroz "rupe" iliti staklo prozora
a pod boolean mislim to sto nakon vise boleana dolazi do nekih gresaka itd na modelu pa mozda ima kakvog utjecaja na svjetlost, bolje da pitam pa da znam nego da kasnije se ispostavi da je to |
|
|
Back to top |
|
|
F4usT
Joined: 23 Sep 2004 Posts: 252 Location: Croatia / Čakovec
|
Posted: 28.10.2005 07:31 Post subject: |
|
|
da, boolean zna raditi probleme ako ga višeput koristimo na istom modelu. al samo zato jer model kojeg "bušimo" nije za to pripremljen. ako imaš kocku i želiš je probušiti valjkom, pokušaj na mjestu gdje je bušiš povečati broj poligona (nacrtaj ih ručno). jer dok uključiš boolean-a, on se mora za nešt uhvatiti (neznam kak bi drugačije to rekel).
znači ako radiš (kompleksan, valjak, kugla) boolean probaj na tome mjestu povečati broj poligona. a ako želiš kockastu rupu, možeš jednostavno prvo napraviti taj poligon i onda deletnuti taj poligon i rubne rupe ručno spojiti ili ukuljuči ... cap holes?? <- nisam siguran dal se tak zove
probaj koristit boolean čim manje, jer i kad je idealno probušen objekt, može se desiti da nekak čudno baca sjene i prima svjetlost. |
_________________ sig.jpg |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 28.10.2005 11:01 Post subject: |
|
|
ja sam problem booleana te gresaka rjesio na sljedeci nacin
ako imam puno malih kockica koje zelim ubusiti negdje, da ih idem jednu po jednu bi se nakon nekog vremena dogodile greske
posto imam stvarno puno toga ja sam testirao i napravio sam ovako
sve te male kockice sam booleanom (union) ucinio jedan objekt i taj jedan objekt sam booleanom ubusio u prozor recimo, i na taj nacin sam dobio savrseno izbusen prozor sa masu malih kockica ali ih je ocitao kao jedan objekt, i tako sam doboi savrseno ono sta sam htio
sad dali to mozda utjece na svjetlost |
|
|
Back to top |
|
|
modovun
Joined: 17 Aug 2005 Posts: 152 Location: New York
|
Posted: 28.10.2005 11:40 Post subject: |
|
|
Nisam u Maxu, ali sam siguran da bi se problem puuuno lakše rješio ako postaš screen-shot problematičnog komada........jerbo je sigurno neka greška u modeliranju.....
d |
|
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 28.10.2005 13:28 Post subject: |
|
|
nemora biti greska u modeliranju, nisam bas iskusan sa svjetlima, tocnije jako malo imam iskustva sa svjetlima, pa najprije bih rekao da je do toga
stavio jesam za shadowe i da ima volume i dali treba nesto dodatno ukljucit ili iskljucit |
|
|
Back to top |
|
|
modovun
Joined: 17 Aug 2005 Posts: 152 Location: New York
|
Posted: 28.10.2005 13:45 Post subject: |
|
|
nemora biti, ali u 99.9% slučajeva je.
Opet, bez da se vidi, može se samo nagađati.....
d |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 28.10.2005 17:50 Post subject: |
|
|
Mislim da znam kaj je problem; nije boolean, mada on zna zezati, ali bez obzira kak on izbuši objekt, moral bi biti neki poligon koji bi zaustavil svjetlo, ali za svaki slucaj, stavi neki materijal koji ima čekiranu 2-sided opciju, da isključimo problem sa booleanom.
Znači, ti dobiješ nekaj ovakvo, ako sam dobro skužil:
http://free-vz.t-com.hr/berko/Ray1.jpg
...a htio bi dobiti ovo:
http://free-vz.t-com.hr/berko/Ray2.jpg
Pa, mislim da je problem u parametrima svjetla, jer ti volume light ne radi sa ray traced shadows, moraš staviti Shadow Map:
http://free-vz.t-com.hr/berko/Ray3.jpg
U ovom primjeru sam stavio target spot light bez mjenjanja parametra osmim sjene (iz Ray Traced u Sadowmap-ed sjene) i područja djelovanja ( do kud bude svjetlo osvjetljavalo, ali to nema veze sa volume light, u ovom slučaju). Na to svjetlo sam stavio volume light kojemu sam samo smanjio density da nebude prejako. I naravno neki objekt (zid sa rupom) i to je to....
Javi dal je proradilo...
Last edited by Berko on 28.10.2005 18:14; edited 1 time in total |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 28.10.2005 18:11 Post subject: |
|
|
I još jedan savjet: kad bušiš sa boolean-om, stavi malo više poligona na oba objekta, onda ti bude kvalitetnije izbušil te rupe. Inače boolean nekad stvarno zna popizditi i radit svakakve gluposti pogotovo kad treba napraviti rupu na zakrivljenom modelu. I ja sam imal problema sa tim, i dobil sam dobrih savjeta od ekipe sa foruma, tak da sad izbjegavam boolean, osim kad drugačije neide. Najbolje rupe dobiješ ako ih izmodeliraš u lo-poly i staviš meshsmooth , a onda i lakše kontroliraš krajni rezultat. Ta metoda možda je kompliciranija ali je bolja. Ali za izbušiti rupu u zidu za prozor, boolean je čist dobar... |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 28.10.2005 19:54 Post subject: |
|
|
e super, hvala berko
to je do toga bilo, sad radi
puno hvala
cim napravim koliko ja mislim da je minimum pa cu vam pokazat sta tocno radim
sad kad vidim ,prejednostavno al eto nisam znao, a pokusavao sam |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 28.10.2005 20:15 Post subject: |
|
|
Cuj, nemoj se ustrčavati pokazati radove; tu te nitko neće popljuvati ako nešto neznaš. Pa treba od nekud početi, nitko se nije rodio sa svim zanjem. Ja, a siguran sam i ostatak ekipe će ti vrlo rado pokazati i objasniti sve što te zanima, samo moraš pitati.
Nedavno sam shvatil da razmjena podataka (većih količina) može biti puno brža i jeftinija od downloada; putem pošte (paket sa CD-om ili DVD-om košta nekih 5 kn! i stigne za dan-dva). Pa ako hoćeš, imam ti gomilu tutoriala za Max, textura, te knjiga u PDF-u |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 29.10.2005 09:24 Post subject: |
|
|
imam ja nekih tutoriala i ima dosta internet stranica i to je sve super ali kad ti ovako neka sitnica treba vazna ili nevazna to jako tesko da ces bas naci, trazio sam ja po netu za to svjetlo bas sto ja trebam i nisam nasao pa sam tu pitao.
sto se tice ovog trenutnog "projekta" to ce biti japanska/kineska kuca i cijelo okruzje samo trebam puno vremena, no sad trenutno malo sam zabrijao na svjetlost (o kojoj neznam puno) pa testiram. evo kako je to za sad (bez obzira na svjetla sad su ta testiranja)
http://i21.photobucket.com/albums/b286/InsideArctica/5.jpg
mozda ovo nikad ni ne dovrsim ali uvjek imam volju za dalje, jer na puno projekata sam pogrijesio u nekim stvarima ali zato na sljedecem nisam i tako. sve u svemu ide meni
evo jos jedan naravno nedovrsen rad
http://i21.photobucket.com/albums/b286/InsideArctica/3D%20Max/Knife01.jpg |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 07.11.2005 13:23 Post subject: |
|
|
Corangar, imam jedan tutorial baš za tebe. Nije toliko fokusiran na neki specifični 3d program, ali vrlo detaljno objašnjava ponašanje svjetla u prirodi i u 3d okolišu, te objašnjava kako pravilno simulirati pojedine vrste osvjetljenja...
http://www.itchy-animation.co.uk/light.htm
P.S. javi ako zapneš negdje. |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 07.11.2005 22:10 Post subject: |
|
|
fora stranica, proucit cu malo i to koji dan.
imam jedno drugo pitanje, ne bih zelio otvarat novu temu no ako bude trebao ocu.
nije vezano za svjetla vec za cloth
zanima me kako da cloth objesim za nesto, tocnije...kao da stipaljkama majicu za nesto zakacim,
uglavnom da 2 ruba (kraja) te "majice" bude zakaceno za nesto
to sto ja zelim nema veze sa majicom ali je potpuno ista stvar, dva kraja clotha zakacena za nesto |
|
|
Back to top |
|
|
mali.
Joined: 07 Jul 2004 Posts: 128 Location: Zagreb
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 08.11.2005 15:01 Post subject: |
|
|
Ovak; objasnit cu ti kako to napraviti sa reactorom: napraviš model, i pretvoriš ga u editable poly, e, da ovo je bitno: odabereš tab od vertex-a i selektiraš sve vertexe osim onih koje hoceš da se "drže" za nešto. Nakon toga, bez da deselektiraš vertexe ili objekt, apply-aš na njega Cloth Modifier. Zatim moraš u Reactor tabu izabrati Cloth collection, klikneš bilo gdje i pojavit će ti se gizmo za Cloth collection. Zatim selektiraš Cloth collection gizmo i ideš na modifie, da bi pristupio parametrima od cloth collection. Tu imaš gumb add; aktiviraš ga i selektiraš svoju tkaninu. Nakon toga se trebaš malo igrati sa parametrima tkanine da bobiješ što želiš, ali za početak pokreni simulaciju reactora sa defoultnim postavkama. Možeš još ododati i vjetar, da malo zavijoriš tkaninu....
Znam da nisam baš najbolje objasnil, ali ako ti nije jasno, pričekaj do danas popodne da dođem doma s posla pa ću ti napraviti mali tutorial za ovo i još neke stvari za reactor...
P.S. ista fora sa selektiranjem vertexa funkcionira i sa simcloth, samo moraš selektirati vertexe prije nego apply-aš modifier. |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 08.11.2005 17:05 Post subject: |
|
|
Quote: | Ovisi s cime radis.. simcloth, reactor, nesto trece? |
za sad mi treba samo u reactoru, nista posebno naravno ako je moguce u reactoru
--------------------
@ Berko
evo posto ovo ne pisem od kuce pa nemogu probat ali da vidim dali sam dobro skuzio
ako ne applyam cloth modifier samo na ta dva ruba oni ce ostat normalni i stajat ce na mjestu dok ce sve ostalo ponasat se kao cloth ili ? |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 09.11.2005 22:34 Post subject: |
|
|
moja sreca ili sta, ali evo radio sam po ovome no i dalje nije "zakaceno"
probat cu jos malo kasnije posto nemam vremena trenutno ali iz prve ruke nije uspjelo, sve je tocno po tutorialu, i sve valja, cloth radi itd ali oni rubovi ne stoje
sad dali sam fulao u necemu sa sigurnoscu cu moc reci cm budem malo vise experimentirao
ja dobivam osjecaj da bez obzira sto sam selectao sve osim dva ruba i dodao cloth , imam osjecaj da sam i dalje dodao cjeloj kocki, al eto kao sto rekoh, jos cu sutra s tim probat pa cu moc sa sigurnoscu rec. |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 10.11.2005 09:25 Post subject: |
|
|
Hm, ako mislimo na isto, onda je možda problem u tome što selektiraš rubove (edge) a ne vertexe (točke). Ako radiš sa rubovima, onda moraš selektirati barem tri ruba koji tvore jedan polygon (znači moraju biti spojeni). Probaj pa javi, a imaš u tutorialu i link na *.max file sa kojim sam radil tutorial. |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 10.11.2005 16:07 Post subject: |
|
|
evo ovako,
posto mi na tvoj nacin nije uspjevalo itd sam pokusavao svasta itd i na kraju sam ovo dobio
napravio bih plane i pretvorio u cloth (plane da ima vise segmenata)
zatim bi uzeo jednu opciju ne sjecam se imena (nisam uz 3d max) nesto poput connect to world tako nesto, uglavnom selektao bi pod vertex dva ruba i conect to world i oni bi ostali
malo cudno za rec pogotovo zato jer nisam uz 3d max sad pa se ne mogu izrazit ali ako ti znas nadam se da ces skuzit na sta sam mislio.
Imam 3D max 8 pa moze biti i neka novost ali slucajno sam to napravio. (po nekoj logici pa pokusao) |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 10.11.2005 17:22 Post subject: |
|
|
Glavno da si dobio što ti treba. Pošto ja jadnik još kaskam u 5-ici, nemogu ti reći da li to kaj ta tehnika ne radi ima veze sa verzijom. Znam 100% da ovo kod mene funkcionira.
Ali cu ti uskoro moći reći u čemu je štos, jer bi uskoro trebao dobiti max 8. |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
Corangar
Joined: 14 Jun 2005 Posts: 84
|
Posted: 10.11.2005 20:26 Post subject: |
|
|
hehe
ja nedavno dobio i dosta mi se svida
ima uz njega odmah "hair & fur" se dobije i dosta je dobro |
|
|
Back to top |
|
|
Berko
Joined: 11 Mar 2004 Posts: 173 Location: Varazdin
|
Posted: 11.11.2005 01:50 Post subject: |
|
|
Znam; pogledal sam sve demonstraciske filmiće na njihovom site-u. Zakom mi je nova tehnika texturiranja kompleksnih objekata! Imam osječaj da 3d studio polako kreće ponovo prema vrhu... Makar sam primjetio da su dosta orjentirani na game design, a to mi zapravo i odgovara. |
_________________ www.3dhr.net
moja galerija radova: http://berko.3dhr.net/radovi/ |
|
Back to top |
|
|
|