To što Adrijan nema kompiće u HDZ-u (preko kojih bi im uvaljao "velike reference"), njegova zapažanja ne čine manje vrijednim u mojim, a vjerujem niti tuđim očima, dapače.... Posebice stoga što pratim duže vrijeme rad njegove, a i tvoje ekipe i nisam osobiti fan niti jedne.
CMS je uostalom u ovom slučaju sasvim irelevantan. Posebice jer je ovdje prvenstveno riječ o samoj koncepciji site-a, designu, user interfaceu i kompletnom user experienceu.
_________________ DARUJMO.NET - daruješ što ti doma smeta i skuplja prašinu, uzmeš besplatno što ti treba
Meni je grdi, ali ne mogu se oteti dojmu kako bi uz malo šminkanja css-a izgledao daleko bolje. Zašto se nije išlo u final touch, znaju samo oni.
Neke stvari su na razini početnika, pogotovo što se tiče tipografije.
Čemu npr. ovaj dotted border:
MIslim da ste vi malo zabrijali na primjere tipa www.guardian.co.uk, uredno i školski ali ustvari monotono da odustaneš ako stvarno ne želiš čitati. Jutarnji će sigurno uhvatiti mnoge na "trik", generirati page-view više, možda i komentar više, na kraju možda i returning visitora...
Portal koji proizvodi veliku količinu članaka svakog dana i to servira najširoj mogućoj publici po mom mišljenju nema prostora za poigravanje s prezentacijom informacija.
Drugo je kad imaš nekakav portal za web ili grafičke dizajnere čiji mozak je već spreman na sve i zna se snaći kad stvari nisu posložene 'po špagi'. Ali to je niša, tj. užasno mali udio u ukupnom broju konzumenata sadržaja na webu.
Stoga je grid za dizajn jednog news portala apsolutni zakon, kao i dobro osmišljena tipografija. Koje ovdje nema ni u tragovima. Šlag na tortu je kilometarska naslovnica na koju su htjeli sve žive rubrike nagurati odjednom. Em je naporno za scrollanje, em je previše informacija odjednom.
No, s obzirom da ova grdobina od weba najmanje od svih može ići na dušu web dizajnera koji je to radio, već na dušu onih 'stručnjaka' koje sam prije spomenuo, moglo je i gore ispasti
Ja mislim da je opasno da firma koja radi "velike projekte" na ovaj ili onaj način zagovara ideju da su grid i jasno posložena struktura monotoni... Pogotovo ako taj pridjev dodjeli bez pardona Guardianu jer od njega "odustaneš ako stvarno ne želiš ćitati".
Što to ustvari znači? Sajtovi bi trebali biti zamke šarenila koje privlači nezainteresirane da klikaju?
Slučajno je upravo Guardian.co.uk nominiran za Webby u kategoriji BEST COPY/WRITING, tj. za sadržaj po kojeg ljudi tamo dolaze.
Meni je baš guba web, dobro jesu sad sjebali ovaj naslov na vrhu, ubacili su <br> u njega pa se raspao... Al 24 sata i Jutarnji su mi najlakši za pratit za sada. Sadržaj kad se otvori mi je isto super složen, jednostavno za čitanje.
edit: evo popravili su naslov ... sad je još bolje ^^
Joined: 25 Aug 2003 Posts: 1842 Location: Zagreb, Hrvatska
Posted: 24.10.2009 13:51 Post subject:
Meni nije jasno da si jedan EPH nije u stanju prisutiti dizajnera i napraviti stvar kako spada.
Cijeli web izgleda ko crna kronika i/ili ogromna trac sekcija.
Meni nije jasno da si jedan EPH nije u stanju prisutiti dizajnera i napraviti stvar kako spada.
Cijeli web izgleda ko crna kronika i/ili ogromna trac sekcija.
Sta bi tek dizajner napravio mogu samo sanjati, ali je jasan indikator da je ovo trenutno banana.
u EPH bi ti vjerojatno rekli da je original super jer su potpisi izvedeni 'CNN-ovski' imaju oni (sjajnih) dizajnera, ali njihovi šefovi si uzimaju za pravo da su kompetentniji za web dizajn i onda slažu web kako njima paše. al sad se već ponavljam...
Joined: 25 Aug 2003 Posts: 1842 Location: Zagreb, Hrvatska
Posted: 24.10.2009 14:10 Post subject:
Patrick wrote:
u EPH bi ti vjerojatno rekli da je original super jer su potpisi izvedeni 'CNN-ovski' imaju oni (sjajnih) dizajnera, ali njihovi šefovi si uzimaju za pravo da su kompetentniji za web dizajn i onda slažu web kako njima paše. al sad se već ponavljam...
Onda moje isprike (i iskrena sucut) ljudima koji imaju tu nesrecu da moraju raditi u takvim
uvjetima. Ali i dalje mislim da bi se uz minimalno truda i ova tragedija dala upristojiti, i da sam
ja zaposlen tamo, napravio bi to na svoju ruku, sefovi ionako vjerojatno ne bi skuzili razliku
To što Adrijan nema kompiće u HDZ-u (preko kojih bi im uvaljao "velike reference"), njegova zapažanja ne čine manje vrijednim u mojim, a vjerujem niti tuđim očima, dapače.... Posebice stoga što pratim duže vrijeme rad njegove, a i tvoje ekipe i nisam osobiti fan niti jedne.
CMS je uostalom u ovom slučaju sasvim irelevantan. Posebice jer je ovdje prvenstveno riječ o samoj koncepciji site-a, designu, user interfaceu i kompletnom user experienceu.
NEOMEDIA ima 4 "državnih" projekata (vlada.hr, hitrorez (projekt ugašen), kultura.hr, morh.hr) , Globaldizajn drži 80% ministarstva i agencija, Perpetuum hrpu ostatka (USKOK, DORH, Trgovački sudovi, gradovi, općine, sabor it itd). 400.000 kn za grad Split je iSite ili Neomedia?
Nije mi jasno na osnovu čega zaključuješ da smo mi posebno povezani s HDZ-om i da zbog toga imamo dobre reference i faktički vrijeđaš ekipu koja već 8 godina radi posao da su politički postigli sve što su napravili. Kakve veze npr ima business.hr, ht.ba, tisak,adris, ferrero, tdr, t-com s HDZ-om?
Inače, posbno smo ponosni što smo radili portal hrvatske vlade (i što dvije godine nakon lansiranja još niti jedan drugi web tijela državne uprave nema niti 30% funkcija niti standarda koje smo napravili za isti novac za koji je npr napravljen novi www.sabor.hr u isto vrijeme. Osim toga, prvi smo uveli open source na major državne projekte...
I za kraj - kada netko tko je u biznisu kritizira tuđi rad (što je Adrian radio za Jutarnji) tada je sasvim legitimno pitanje da li je mjerilo njegov dosadašnji rad ili nešto drugo .Jer za očekivati je da je to njegov prošli rad kojim pokazuje da zna bolje i onda ima neke argumente za kritiku... Uostalom, tako možeš usporediti što taj kritičar smatra da je OK (jer imaš njegove radove) i što smatra da ne valja.. Inače, kad laici kritiziraju to može biti njihov osobni neukus (evo primjer npr: kaže korisnik da mu "bliješti stranica" i pošalje link na stranicu s crnom pozadinom i žutim slovima kao primjer kako bi business.hr trebao izgledati)... Kužiš? Dakle nisam htio Adriana vrijeđati samo me zanimalo koji su temelji njegove kritike i kako on vidi dobar i pregledan dizajn
Ja mislim da je opasno da firma koja radi "velike projekte" na ovaj ili onaj način zagovara ideju da su grid i jasno posložena struktura monotoni... Pogotovo ako taj pridjev dodjeli bez pardona Guardianu jer od njega "odustaneš ako stvarno ne želiš ćitati".
Što to ustvari znači? Sajtovi bi trebali biti zamke šarenila koje privlači nezainteresirane da klikaju?
Slučajno je upravo Guardian.co.uk nominiran za Webby u kategoriji BEST COPY/WRITING, tj. za sadržaj po kojeg ljudi tamo dolaze.
Pametnome dosta
Ali to je Engelska. U hrvatskoj se ne čitaju ozbiljne stvari - samo se gledaju slike.
Zato se u hrvatskoj fokus stavlja na sasvim druge stvari nego u engleskoj. Pogledaj vodeće hrvatske portale -sise i guze uvijek dominiraju. Nađi na Guardianu sisu na naslovnici? Javno.com. 300.000 po gemiusu mjesečno a kako izgleda?
Nytimes - to bi u hrvatskoj završilo s 5 posjeta dnevno jer je sadržaj na novinama tekst - ne slika!
Hrvatska publika ima sasvim druga očekivanja i JL je to pokušavao adresirati, manje ili više uspješno. Vidi se iz rješenja da su tražili odgovor upravo na problem površnog čitanja i gledanja vijesti kroz slike
Trebaju stavit ovakvu poruku kad se ulazi na site:
"začepite gubicu svi vi korisnici kojima je naš novi web odvratan, jer VI niste PRO dizajneri i nemate iza sebe 10-tke fantastičnih radova stoga zapravo niti ne znate što je a što nije lijep dizajn"
Ne kužim neomedia da kao čovijek s toliko iskustva i tim projektima iza sebe možeš tako laprdat
jedino ako ste usko vezani za projekt pa braniš rukama i nogama nešto što je evidentno loše.
Trebaju stavit ovakvu poruku kad se ulazi na site:
"začepite gubicu svi vi korisnici kojima je naš novi web odvratan, jer VI niste PRO dizajneri i nemate iza sebe 10-tke fantastičnih radova stoga zapravo niti ne znate što je a što nije lijep dizajn"
Ne kužim neomedia da kao čovijek s toliko iskustva i tim projektima iza sebe možeš tako laprdat
jedino ako ste usko vezani za projekt pa braniš rukama i nogama nešto što je evidentno loše.
nisam vezan uz projekt - pokušavam shvatiti zašto tako agresivno napadate novi jutarnji.
mislim da nije takva katastrofa jer ako javno.com ima 300.000 po gemiusu (a kako izgleda - dakle to je što hrvatski korisnici odobravaju i nemaju problema), smatram da je Jutarnji dosta uspješno pogodio potrebe hrvatskog news čitateljstva (šarenilo svega, a ipak pregledno, na velikim monitorima se vrlo brzo skenira i pogled ti zastane na puno mjesta)
----Edit
Zanimljiv je pokušaj ponavljanja djelova naslovnice ispod članaka, kao i korištenje popularnih keywordsa kao drugi nivo navigacije u kategorijama (odmah ispod glavne navigacije), dok je stara kategorizacija (tip hrvatska, svijet, crna kronika, znanost) pala na treći nivo
To su definitivno zanimljivi pokušaji generiranja sajta koji se automatski modificira kako sadržaj dobija na popularnosti. Ta fuildnost naravno može zbuniti korisnike naviknute da sve bude fixno, ali ja osobno mislim da je tu ključni kriterij površno hrvatsko čitateljstvo koje treba mamiti sličicama i bombonima i da će novi JL generirati još više page viewsa per visti
(uz to je narvno i vezan gemius kojemu je samo bitno visitors, visits i page view, iza toga stiže lova za oglase...)
Inače da razjasnim i to - ja osobno sam fan dizajna tipa guardian.co.uk, latimes.com, npr.org, ali to nije publika Jutarnjeg lista i zato smatram da je JL tražio svoj dizjan u dobrom smjeru...
Last edited by NEOMEDIA on 24.10.2009 17:29; edited 2 times in total
Sorry, ali ovaj screenshot je koma. Ne shvaćam zašto si ga uopće stavio... izgleda kao polu-proizvod za kojeg treba manual od 500 stranica ... isto kao i novi sajt od jutarnjeg.
Većina domaćih CMS-ova koji nešto vrijede (i koji se aktivno koriste na desecima live sajtovima) nije uopće dostupna za "random usera" (npr. web burzin core cms, butler od origamija ... itd.).
Stoga ne kužim tvoje omalovažavanje nečega što vjerojatno uopće nisi vidio, niti znaš gdje se koristi i kako funkcionira - "da možeš u selu reći da ti pišeš CMS i onda si faca" - pogotovo jer si uletio s ciljem omalovažavanja nečega što uopće nije tema ove rasprave.
Mislim a je netko drugi počeo pričom kak je novi sajt samo CSS na nekom CMS-u... Što je tipično stajalište onih koji mejsecima pišu svoj CMS pa sam na to reagirao da pisanjem vlasitog CMS-a možeš projekt odvesti u krivom smjeru i baciti važnost na programersko zadovoljavanje glavnog programera da li su napravili cool CMS umjesto da se fokusiraš na potrebe projekta. To se uvijek dogodi kada je CMS tako tretiran i kada agencija živi od programiranja CMS-a i smatra ga svojim biserom kojemu treba sva pažnja.
Evo npr čitam za BulterCMS na webu (nema screenshota da vidim administraciju i easy of use), da je security vrhunski itd. Nigdje nikakvog dokaza - osim 5-6 domaćih instalacija niskog rizika.
Za primjer, ez Publish koji mi koristimo prošao je testove Pentagona za deployment na visokorizničnim instalacijima. Ima li koji domaći CMS išta slično, ili kojih 10.000 worldwide instalacija i izloženost milijunima i milijunima posjeta dnevno i tisućama napada raznih nivoa hakera (na svim tim instalacijima). Kako možeš tvrditi da ti je CMS max secure kada ga imaš na 5 sajtova i vjerojatno jedini pokušaj security breacha nabadanje URL-a gdje je administracija i upisivanje admin/admin?
t3r0 wrote:
Uvjeren sam da bi im bilo koja ozbiljnija firma u HR koja se bavi webom napravila sustav po mjeri za iste pare - koji zadovoljava njihove redakcijske potrebe + integracije njima-važnih-servisa. Ne vidim potrebu za enterprise sustavom koji se masno plaća i nudi jako malo out-of-the-box - samo činjenicu da je to enterprise sustav koji je napravljen za "velike" koji imaju para na bacanje - što je očito slučaj ovdje.
Nisam baš siguran i stalno me iznenade takva stajališta... Kako može netko u 3 mjeseca napraviti CMS koji firma s 40 ljudi i community od 1000+ ljudi razvija već npr 10 godina?
To što ćeš dobiti nakon 3 mjeseca angažmana će biti web aplikacija za unos sadžaja i prikaz s funkcijama trenutnog layouta. To neće biti CMS platforma na kojoj napredniji korisnik može klikanjem graditi nove funkcionalnosti već samo hrpa formi za unos i editing sadžaja...(to naravno može biti lijepo posložena hrpa formi).
Za tri mjeseca dobiješ?
- Real-world tested na peak posjete - ne
- Real-world tested na security - ne
- Real-world tested na redakcijski rad 100 novinara istovremeno - ne
- Real-world tested na 100.000 članaka u bazi - ne
Ima li nieki domaći CMS išta od ovih standardnih tehnologija? To sve u 3 mjeseca?
Da ne govorimo o podrškom za npr CDN deploymentom ili CMIS standard itd itd
[quote="t3r0"]Osim toga, ne kužim zašto misliš da će se ovo odraziti na kvalitetu sadržaja ... to jednostavno nema nikakvog smisla.
Zato što je konkretno u JL primjeru na jednom ekranu cijeli novisnki desk, uklj i RSS feedove za trenutno praćanje odabranih tema globalno pa novinar kod pisanja članka može dohvatiti tisuće informacija i poboljšati kvalitetu teksta
@ Neomedia - grids and order are good - trač ili text, svejedno...
Možda bi dodao još nešto, ali kad vidim overkill texta (patroniziranja) koji ispucavaš prema drugim mišljenjima prođe me volja
@ maratz & zyt - možda da im ponudimo da se složi nekoliko ljudi koji znaju što rade i odradimo konzalting? Free tips they don't deserve
overkill tekst je pun argumenata...
veselilo bi me da dodaš svoje argumente, pogotovo ako se referenciraš na post o CMSu...
uostalom, nisam rekao da grid treba ignorirati samo da ponekad element može izgledati kao da visi kao čardak i i da postigne cilj... konkretno, na to što je Adrian referencirao je u gridu (onom behind-the-scene), ali u prikazu izgleda da visi jer se vertikalno prostire kroz jednu i pola druga vijesti
Joined: 02 Apr 2004 Posts: 692 Location: Around & about
Posted: 24.10.2009 19:07 Post subject:
E Hrvoje Hrvoje, al ga ti trkeljaš...
1. Nigdje ne rekoh da su trebali raditi svoj cms, nego da su trebali više vremena posvetiti dizajnu (ilitiga staviti cms nije cijeli posao). Pročitaj ponovno.
2. Linkao si popis "standardnih tehnologija" koij koristi xx cms, koje veze sa standardima nemaju. To su 90% funkcionalnosti vezane na javu, te open source tekst editor. Cache engine ima? Wow.
3. Prestani molim te prozivati mene zbog nekih svojih frustracija. Koje su, ne znam, nit me zanima. Topik je pokrenut da bise prodiskutirao dizajn jutarnjeg, ja sam svoju kritiku dao. Da me netko pitao da pojasnim, pojasnio bih. To što sam "u biznisu" bi onda značilo da ne bih trebao komentirati na forumu?
4. Kakav cms mi imamo i koja je njegova razina sigurnosti nema nikakve veze s ovim topikom, još manje s tobom. Slobodno koristi ezpublish, joomlu, wordpress, šta god hoćeš, i ostavi se pametovanja drugima...
P.S. Spominješ opet neka 3 mjeseca, znaš očigledno više o jutarnjem i eph od većine nas tu, i jedini si koji bez konkretnih argumenata gorljivo braniš svaku sitnicu na njihovom webu i šire. Ne želim nagađati kao ti, ali teško je ne pretpostaviti da si se po običaju javio da braniš nešto što si radio ti ili netko tebi blizak. Ako je to tako, sve 5, samo se drži teme.
P.S. I ti si u biznisu, pa nije baš da se susprežeš u komentarima, dapače, gušiš topic. Ako je netko u eph pametan, pročitat će ovaj topic i popravljati stvari koje ljudi spominju, pa ih pusti da napišu što misle. Većinom dobro znaju šta pričaju.
kthnxbye
_________________ The quest for certainty blocks the search for meaning. Uncertainty is the very condition to impel a man to unfold his powers.
http://origami.hr
1. Nigdje ne rekoh da su trebali raditi svoj cms, nego da su trebali više vremena posvetiti dizajnu (ilitiga staviti cms nije cijeli posao). Pročitaj ponovno.
2. Linkao si popis "standardnih tehnologija" koij koristi xx cms, koje veze sa standardima nemaju. To su 90% funkcionalnosti vezane na javu, te open source tekst editor. Cache engine ima? Wow.
3. Prestani molim te prozivati mene zbog nekih svojih frustracija. Koje su, ne znam, nit me zanima. Topik je pokrenut da bise prodiskutirao dizajn jutarnjeg, ja sam svoju kritiku dao. Da me netko pitao da pojasnim, pojasnio bih. To što sam "u biznisu" bi onda značilo da ne bih trebao komentirati na forumu?
kthnxbye
Iznosim neke fakte o CMS tržišu u HR a ti me optužujuš za frustracije. Nemam ja nikakvih problema niti frustracija, samo iznosih činjenice koje smatram da su vrijedne diskusije unutar stručne zajednice... Sorry što sam uzeo tvoj CMS za primjer, mogao sam i iSite za kojega sam uvjeren da svi ovdje dijelimo isto negativno mišljenje (a njihovih developera nema ovdje pa ne bi niti znali da ih koristimo za upotrebu)...
Kako sam uvjeren da je to zanimljiva diskusija otvoriti ću novi topic in-house vs open-source enterprise CMS-ovima jer me baš zanima mišljenje zajednice u tom pogledu...
btw, java=standard u ozbiljnim okruženjima. Tako da link na Java standarde je više od Java specifikacije.
Po mojem mišljenju, site je potpuna groza. Obično nisam tako direktan i odrešit u razmišljanjima ali ovaj put moram vikati da je car gol. UI, čitljivost, ritam, flow, konzistencija - nula bodova.
Da, jutarnji je velik site. Obnova takvog monstruma je velik i ozbiljan posao - koji nije dobro odrađen.
Ako na siteovima s ekstremno puno informacija ne postoji vizualna sređenost dešava se mentalni kaos kod korisnika. Ti isti korisnici će rijetko reći da site ne valja, a češće zaključiti da nešto nije u redu s njima (mislim na average joea, ne na web ljude koji naginju analitici).
Vizualni red se najlakše ostvaruje kroz grid (koji se stvara u fazi planinga, ne u fazi testiranja pred launch). On ne mora biti toliko matematički predvidiv kao na guardianu (iako su napravili fantastičan posao). Dalje, baš grid je sredstvo koje kod velike količine sadržaja omogućava fleksibilnost prezentacije ovisno o tipu sadržaja uz zadržavanje sigurnosti u konzistentnost.
Htio bi načeti još jednu tezu. Posjećenost nije nužno proporcionalna kvaliteti (sadržaja, prezentacije). Postoji i parametar brute force (marketinško upiljivanje usera, online i offline). Pola zemlje gleda Gotovčeve. Da li zato što su im stvarno fora ili zato što će sutra na kavi ispast bedasti ako neće znati bisere iz proše epizode?
Hoću reći da nije hrvatska publika ta koja "ima očekivanja" nego su mediji našli šta im je najlakše proizvesti u velikim količinama (guzice i sise) i natjerali publiku da to guta. Živjelo svjesno i smišljeno poglupljivanje ljudi zbog uzimanja para.
Čini mi se da je hrvatski online trenutno u fazi gdje se gleda isključivo i jedino posjećenost, a banneri se i dalje prodaju na kile. Bez obzira na priče o kontekstima, targetiranju i ostalom. U tom fajtu najviše najebu useri, a da nisu ni svjesni. Jer znaju samo za ono što im se servira i to uzimaju kao benchmark. Ni ne znaju da postoji bolje. To će se sigurno promijeniti, samo na žalost ne tako skoro.
@Hrvoje:
Da ja idem pretpostavljati, rekao bih da temeljitu analizu i planiranje nisu napravili, jer rezultat ne govori tome u prilog. Slažem se da se radi o strateškom pitanju, razlog više da se projektom bavi extra temeljito. Ali samo pretpostavljamo...
CBA ulaziti u CMS diskusiju, nabrajanja feature listi i LOC.
I nešto si puno defanzivan, a čovjek te samo malo piknuo. Why so serious?
All times are GMT + 1 Hour Goto page Previous1, 2, 3Next
Page 2 of 3
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum