Mene iskreno vise smetaju reklame koje omalovažavaju moju inteligenciju, nego reklame koje omalovažavaju skupinu ljudi. Mislim da je sve to prihvatljivo za reklame, a ako nekome ne pase onda ocito nije target audience.
_________________ Just your average eccentric programmer.
Joined: 07 Sep 2003 Posts: 1640 Location: zg via pola
Posted: 27.11.2005 15:33 Post subject:
Ova je tema malo zavrsila u banani.
Zanima me, sto to tocno u vama koji se osjecate uvrijedjenima izaziva taj osjecaj uvrijedjenosti. Razumijem da ako u nekoj reklami kazu: "osobe s plavim ocima visoke 170 su totalno u kurcu", a vi spadate u tu kategoriju, da vas to vrijedja. Ili ako smatrate da je ta izjava totalno losa, koma i nepravedna, da osjetite bijes, ljutnju, revolt (ali ne i uvrijedjenost). Ne kuzim sto vas dakle, konkretno vrijedja. Ako je reklama glupa (tj. vi je smatrate glupom) ili je a) stvarno glupa (i cemu se tu vrijedjati?) ili b) nije namijenjena vama (i cemu se tu vrijedjati?). AKo vas glupa reklama vrijedja, znaci da sete malo tasti na svoju inteligenciju. Ako vas uzrujavaju sise ili ulickani zena/muskarac "savrsenih" proporcija na reklami, vjerojatno vas smeta sto drustvo ima totalno banana sustav vrijednosti kada mora prodavati/vrednovati kroz sex i fizicku ljepotu i mozda se bojite toga kako ce vas drustvo percipirati, prihvatiti ako se u tom smislu ne osjecate privlacnima ili vam je jednostavno u kurcu da se ljudi openito vrednuju prema izgledu i da se to i na reklamama podrzava. Ali i dalje ne kuzim sto vas to vrijedja???
Nije da branim reklame. Niti branim sustav vrijednosti danasnjeg drustva, jer ga generalno smatram glupim/ krivim. Reklame su odraz drustva u kojem nastaju i samo dodatno podrzavaju sustav vrijednosti koje to drustvo trenutno ima.
Ali mi je i dalje smijesno to sto lse ljudi osjete uvrijedjenima nakon gledanja reklama. Pogotovo oni koji i sami kazu da ne gledaju televiziju.
Meni reklama moze biti glupa, iritantna, dosadna, moze reklamirati nesto sto smatram stetnim, jadnim, nepotrebnim. Ali ne sjecam se da me bas ijedna uvrijedila.
Jeste li sigurni da ste o tome svemu bas razmislili? I mozda ste pobrkali osjecaje....
Joined: 24 Nov 2003 Posts: 2465 Location: Paris - France
Posted: 27.11.2005 15:47 Post subject:
mene vrijedja to sto oni mogu reci "jebeno dobro" na jumbo plakatima a ja im ne mogu reci da im je to u kurcu i da ne zelim da mi dijete cita takva sranja po cesti (ili gledaju onaj kurac od salame medju sisama)
tj. oni se obracaju meni kao kupcu i targetu, a ako nemaju postovanja prema svom targetu onda ja mislim da je to poprilicno uvredljivo.
ok ja necu kupiti taj proizvod ali ta bahatost jumbo plakata (ili tv reklame) i dalje stoji i ja sam u jednu ruku "prisiljena" to vidjeti.
dakle ako vec "moram" nesto vidjeti bilo bi mi drago da je bar pristojno ili ugodno za oci
Joined: 07 Sep 2003 Posts: 1640 Location: zg via pola
Posted: 27.11.2005 15:50 Post subject:
o tome i pricam. meni se cini da te to ljuti, a ne da te vrijedja.
i mene ljuti sto kad se derem na telku i jebem im sve po spisku oni nastave mirno po svom... :)
btw, ja bih da mi netko objasni ZASTO nekoga salama medju sisama (btw. koma od reklame sto se mene tice) vrijedja.
Last edited by 4thshadow on 27.11.2005 15:51; edited 1 time in total
Joined: 24 Nov 2003 Posts: 2465 Location: Paris - France
Posted: 27.11.2005 15:51 Post subject:
btw ja jedem gavrilovic od kad znam za sebe, samo mi ta pasteta i cajna prijaju i dijete ucim kako je to super i ako misle da sam ja tako blentavi target onda stvarno hvala, necu vise jesti gavrilovic
Razmislio sam zašto se osjećam uvrijeđenim. Imaš pravo da zaista dosta tog osjećaja čini ljutnja, ali i osjećaj uvrijeđenosti me definitvno obuzima jer se, dok gledam reklame, postavljam u ulogu čitave 'publike' kad razmišljam "pa što nas zaista smatraju tako glupima?". Dakle uvrijeđen sam zbog tretiranja kao budale, a ljut sam zbog toga što su se ljudi navikli biti tretirani kao budale.
Kad kažem 'gledanje reklama' mislim na sve, ne samo na TV (kojeg ne gledam kao i što sam rekao, ja nisam nikakav prikriveni ljubitelj TV-a). Naročito mislim na radio koji je upaljen većinu vremena doma i koji se vrti u svakom kafiću pored kojeg prođem, svakom dućanu, na svakom radnom mjestu, u svakom automobilu u kojem sjedim... Reklame sa 101 su bar nekoć bile kvaliteta, sad su se pretvorile u bezobličnu mješavinu cviljenja, kreveljenja i pjesmica kao sa svih drugih radio postaja. Kod njih me naročito vrijeđa što se muškarci uvijek prikazuju nesposobnima, debelima, lijenima, bezosjećajnima ili zbunjenima dok su žene odjednom autoritet za automobile i ostalu tehniku. Shvatili su da su najjači potrošači žene i prema njima usmjerili većinu svojih kampanja, rezultirajući upravo time - da pokriju oba spola sprječava ih konvencija da u reklami sa mladim parom uvijek jedan mora biti zbunjen i nesposoban dok mu partner objašnjava kako je našao neku super ponudu... sad je očito red pao na nas
Mislim da je 4th dovoljno rekla... nerazumijem ni ja šta vas "vrijeđa". Mene vrijeđa kad mi netko direktno kaže "ti si kreten", onda ću ga ja ignorirat i neću se više s njim igrat u pijesku ni spuštat niz tobogan. Ista stvar s reklamama, ako mi smeta neću ju gledat i aj bog, čemu dizat buku oko nečije marketinške nesposobnosti ili gluposti?
Joined: 07 Sep 2003 Posts: 1640 Location: zg via pola
Posted: 27.11.2005 23:00 Post subject:
Sulien wrote:
Razmislio sam zašto se osjećam uvrijeđenim. Imaš pravo da zaista dosta tog osjećaja čini ljutnja, ali i osjećaj uvrijeđenosti me definitvno obuzima jer se, dok gledam reklame, postavljam u ulogu čitave 'publike' kad razmišljam "pa što nas zaista smatraju tako glupima?". Dakle uvrijeđen sam zbog tretiranja kao budale, a ljut sam zbog toga što su se ljudi navikli biti tretirani kao budale.
u tome i jest stvar - ti nisi ciljna skupina kojoj je ta reklama/reklame namijenjena, a citava publika ne posjeduje, na zalost, tvoj intelekt. Ne bi vjerovao kakve se reklame svidjaju siroj masi (mislim da svi mi ovdje koji imamo neke veze s dizajnom, reklamama i sl. nismo uopce mjerodavni) i kako ista ta masa "inteligentne" reklame najcesce totalno ignorira i odbacuje. Uostalom, nije samo stvar u intelektu - znam masu ljudi koji su nedvojbeno inteligentni, ali nemaju doticaja s ovim nasim poslom u sirem smislu, nit ih to zanima - pale se na svakakvo smece, jer to geldaju drugacijim ocima i ne analiziraju puno jer ih to ne zanima (uglavnom prolazi sve sto je "slatko" ili djeluje "otkaceno") Sad but true. Nije da se ne bi moglo poraditi na kvaliteti reklama, ali vecina uvijek ide na sigurno, odnosno ono sto se pretpostavlja da ce veci dio ciljne skupine svakako prozvakati.
Joined: 24 Nov 2003 Posts: 2465 Location: Paris - France
Posted: 28.11.2005 18:35 Post subject:
Sulien wrote:
Razmislio sam zašto se osjećam uvrijeđenim. Imaš pravo da zaista dosta tog osjećaja čini ljutnja, ali i osjećaj uvrijeđenosti me definitvno obuzima jer se, dok gledam reklame, postavljam u ulogu čitave 'publike' kad razmišljam "pa što nas zaista smatraju tako glupima?". Dakle uvrijeđen sam zbog tretiranja kao budale, a ljut sam zbog toga što su se ljudi navikli biti tretirani kao budale.
eto bas to
Quote:
u tome i jest stvar - ti nisi ciljna skupina kojoj je ta reklama/reklame namijenjena, a citava publika ne posjeduje, na zalost, tvoj intelekt.
sori sori, ja od rodjenja jedem gavrilovic proizvode, dakle ja sam njihova publika.
ili ne?
tj. ako nisam sta sad trebam prestat jest?
ili ako kupim gavrilovic postajem ciljana publika dakle trebam se sramit sto jedem gavrilovic jer im je reklama namjenjena samo debilima?
evo to bas ne kuzim, ajd mi to malo pojasni
ps. ne moze mene uvrijedit "stomak eliminator" (jel' se sjecas?)
4th govori o tome da ja i ti doživljavamo reklamu drugačije nego većina publike ... mene vrijeđa dok je drugima baš super
ona je i (kao obično) u pravu... jer ako je ljudima reklama baš super i ako će zbog sisa više kupovati kobasice i divjeti se kontroverznosti gavrilovićeve kampanje, onda jednostavno nemamo pravo biti uvrijeđeni, možemo biti samo ljuti a biti ljut na glupost se nikako ne isplati - glavna skrivena poruka Monty Pythonovaca
@keye: jučer pročito: H.G. Frankfurter: Stronzate. Un saggio filosofico. vidi na http://www.bol.it/libri/scheda/ea978881700853.html
citat iz interneta iz originala:
"One of the most salient features of our culture is that there is so much bullshit. Everyone knows this. Each of us contributes his share. But we tend to take the situation for granted. Most people are rather confident of their ability to recognize bullshit and to avoid being taken in by it. So the phenomenon has not aroused much deliberate concern, or attracted much sustained inquiry.
In consequence, we have no clear understanding of what bullshit is, why there is so much of it, or what functions it serves. ..."
http://www.jelks.nu/misc/articles/bs.html
(jest da su i tu pitanja više postavljena nego odgovorena i da ima i tu ponešto bullshit...jbga)
sad jel me vrijeđa, jel me ljuti,
jel reklama, govor, plakat,
svejedno, ide mi na k**** upravo činjenica da je svijet poglupavio
a priznajem da se relativno često se dam zavesti reklamama, i onim dobrim, i onim lošima
počeo sam pušit gauloises čim su počeli s reklamama "liberté toujours",
ne kupujem u prodavaonicama Tchibo jer u reklamama bukvalno lažu,
ne kupujem u prodavaonicama "Media Markt" samo zbog reklama u kojima ti doslovce kažu da si glup (blood) ako ne kupiš
a mislim da neäu više ni gavrilovićku jer mi se bljuje od one reklame
a znam da je djetinjasto i da 4thshadow ima pravo...
Joined: 07 Sep 2003 Posts: 1640 Location: zg via pola
Posted: 28.11.2005 20:34 Post subject:
@keye: nisi ciljna skupina jer vec godinama jedes gavrilovic (vjerni potrosac, ne neckas se, kupis uvijek-skoro uvijek gavrilovic jer znas da to volis jesti), a racunaju na to da se radi dvije sise koje te ljudte (ili vrijedjaju, kako hoces) neces odreci proizvoda koji ti se svidja. mozda ih zajebes tako da prestanest jest gavrilovic. ali ima li to smisla? (a bas na to i racunaju).
@sulien: mozda si krivo shvatio....ja sam pocela raspravu jer ne kuzim sto ljude moze uvrijediti u vecini reklama koje tu gledamo (vrijedjanje intelekta mi je presmijesno), ali apsolutno dobro kuzim da te nesto sto vidis na reklami moze naljutiti, razbjesniti, otet pregrst psovki (mada, kao sto i sam kazes, vjerojatno je i to neisplativo). Da skratim i ponovim: ako smatras reklamu glupom vjerojatno nije namijenjena tebi, a ako je tvorac reklame to tebi (osobama kao sto si ti) prvotno i namijenio, znaci da se gadno zajebo i da reklama opet nije namijenjena tebi. Cemu se vrijedjeti?
Mene npr zene koje si zavale tampon pa nakon toga lete kroz prozor sretne i vesele ili nasmiju (jer je preglupo) ili mi otmu neki zajedljivi komentar (ako sam u PMS-u) ili "kroz jedno uho unutra, kroz drugo van" tj. ne percipiram. Jos me vise nasmije kad pokusam zamisliti zenu koja bi mogla reci da je ta reklama mrak :))
Joined: 24 Nov 2003 Posts: 2465 Location: Paris - France
Posted: 28.11.2005 21:03 Post subject:
Quote:
Mene npr zene koje si zavale tampon pa nakon toga lete kroz prozor sretne i vesele ili nasmiju (jer je preglupo) ili mi otmu neki zajedljivi komentar (ako sam u PMS-u) ili "kroz jedno uho unutra, kroz drugo van" tj. ne percipiram. Jos me vise nasmije kad pokusam zamisliti zenu koja bi mogla reci da je ta reklama mrak )
pa ni mene to uopce ne pali
ali me reklama od gavrilovica vrijedja
npr za bozicne blagdane svi se fino udostoje svojim kupcima cestitati bozic pristojnim rijecima a ne posalju nas u pizdu materinu, zato ne vidim razlog zasto komuniciraju s nama izvan bozica preko sisa
ps. ne moramo se svi sloziti, ne vidim u cemu je problem, mene neke stvari ljute a neke druge me vrijedjaju, (bar toliko znam o sebi da to mogu razlikovati ) vas druge samo ljute al vas ne vrijedjaju i svi sretni
npr za bozicne blagdane svi se fino udostoje svojim kupcima cestitati bozic pristojnim rijecima a ne posalju nas u pizdu materinu, zato ne vidim razlog zasto komuniciraju s nama izvan bozica preko sisa
Ovo si super rekla. Zakon. To je to.
Mene reklame ljute i vrijedjaju i nasmijavaju bla bla.
Bila sam uvrijedjena (kao zena) jednom reklamom za neki dzip od prije par godina. Mislim da je reklama bila za strano trziste: Naime neki dzip u brisucoj brzini vozi po pustinji a pored stoje dvije domorotkinje - ono suknjica i gole cice(koje full vise jer te zene ne nose grudnjak) i tako te cice se zanose lijevo desno kako auto siba, a njih dvije samo stoje i gledaju. A cicice idu lijevo desno...
Meni je to sve skupa bilo grozno i bila sam jako tuzna...
Ali ako se uzmu u ruke neki od stranih dizajn casopisa (commarts, print i sl) kada oni objavljuju najbolje od advertisinga te godine, lijepo se moze vidjeti da je HUMOR glavna nit u svim reklamama i svi kojima sam to pokazala (ne iz struke, da se razumijemo, nego raznih drugih struka) su razumjeli apsolutno sve i sve im je bilo smijesno i ok.
Mislim da se reklamice sa nekim funny catchem najbolje pamte i najbolje djeluju na potrosaca (nadam se da se sjecate one stare reklame za Clio..).
Mislim da me niti jedna reklama nije uvrijedila, tj. barem ne od onda od kada imam neki svoj stav iza kojeg mogu stajat, barem ne onda od kada sam definirao svoje misljenje i svoj koncept zivota, stila i nacina na koji zivim. Jebanje, drkanje, homoseksualnost, picka, sise, guzica, noga, prst, trbusni misici itd itd.. su stvari koje su normalna stvar. Kada procitam (a nisam imao prilike vidjeti onaj Jumbo od WGW-a - koji je pritom napravljen fuj trashy) takvo nesto ili vidim takvo nesto na reklami, ili se nasmijem ili razmislim ili kazem nekog ko je pored mene "Gle kak glupa reklama", "Gle koji glupi slogan", "Gle kak glupi dizajn", "Gle koja fora reklama", "Gle koji fora slogan", "Gle koji fora dizajn". U taj tren, kada na prvi pogled vidim reklamu, nemam se vremena osjecat uvrijedjen, bit zalostan, osjecat se zapostavljeno ili se osjecat nedovoljno dobrim. Tek kasnije kada se kontemplira (kao ovdje) ili kada se ta reklama vidi po stoti put, stizu neka konstruktivna misljenja, osjecaji, zelje i pozdravi vezani uz istu. Posto smatram da je svijet dovoljno velik da se svaki covjek moze izraziti kako zeli i umije, mislim da bi svaka reklama na svijetu isto trebala imat to pravo, na kraju krajeva, ljudi ih rade za ljude. Sad, na koji to nacin ti ljudi rade to je diskutabilno, u svakom slucaju smatram kako svaka reklama ima pravo na svoj rok trajanja, na svoje prikazivanje te na svoju kampanju.
Kao sto sam rekao, ljudi ih rade (ljudi poput nas svih, dakle svi smo isti ali ipak se razlikujemo i to veliko) i postoji odredjeni razlog zbog kojeg se ta reklama radi. Reklame ili ces prihvatit, ili ne, ako ne, onda nemoj gledat u njih ali istina je da se reklame nikada-ikada nece zabraniti, uvijek ce bit tu.
Isto tako, kao sto sam napomenuo prije, na reklamama su stvari koje nas okruzuju i to je za sve, bilo to za djecu od 6 godina ili za djeda od 60 godina. Iovako ionako smo napredovali uzasno puno u zadnjih 30-40 godina tako da nekima su prije reklame bile blaze, u ovo doba, reklame znaju bit tough, a kakve ce tek biti u buducnosti to cemo vidjet. Stoga, mislim da su reklame za sve, djecu, mladjariju, odrasle, starije, svi znamo sto je seksualnost, sto je mercedes, sto je krigla, oni koji ne znaju, saznat ce.
E i jos da nadodam, ima nas skoro 5 milji u hrvatskoj i svako ima svoje misljenje, stavove i reakcije na reklame, to ne zelim mjenjat, niti se zelim osobno uplitat u tudja misljenja, svak ima pravo na svoje, ljudi ce uvijek biti ljudi iliti 100 Ljudi, 100 Cudi.
Aj aj, pošteđeni ste ovaj put mojih monologa koji na kraju zahtijevaju kupnju novog miša jer vam umre scroller , i ukratko samo...
Hrvati su najbolji narod.
Hrvatu možeš jebat sve po spisku, uzimat otoke, regije, hranu iz usta i on šuti.
Hrvatu možeš otvoreno nabivat na nos činjenicu da smatraš cijelu naciju primitivnim seljacima koji ne znaju šta je npr dsl i onda ić naplaćivat 512mb prometa. To ne možeš brate nikome drugome. Mi smo raj za biznis.
A mene ne vrijeđaju reklame, iako bi me moglo sve vrijeđat, nema problema, sve uzimam osobno i na kraju ne gledam nijednu reklamu. Ovo je totalno zdrav stav "Nisam se osjetio uvrijeđenim niti jednom reklamom koju sam vidi bilo na TVu ili u novinama. Ne gledam na reklame kao prodavače ideologije niti očekujem da ću iz njih nešto naučiti... one su tu da nam prodaju proizvod, ako su usput interesantne ili duhovite, super!", i ja iman identičan stav. Reklame su tu da prodaju proizvod. Demokracija na puuuuuuno razina u posljednjih par desetljeća je dopustila reklamama da idu do ekstremnih granica. To može samo ić zaustavljat svaka država posebno, ali ne ide to tako lako.. i znam da ja nisam ciljan u toj reklami, jer da jesam onda bi rekli "noiz, ti nemaš šta pametnije radit vikendom nego bit xy pivo". a to ne rade, i I don't care.
" ljudi ih rade za ljude". Ne. Ljudi ih rade za pare. Ljudi s druge strane ekrana/plakata/whatever su samo izbor novaca i ove koji rade reklame zaboli neka stvar oće to njih uvrijedit, sve dok se proizvod prodaje.
All times are GMT + 1 Hour Goto page Previous1, 2, 3Next
Page 2 of 3
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum