View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Adi
Joined: 19 Dec 2005 Posts: 543 Location: Bihac
|
Posted: 24.09.2007 22:06 Post subject: |
|
|
Da sa obzirom na situaciju i eventualnu želju za kreiranjem karijere u ovom segmentu to stoji.
Nego da se vratim na tvoj link za Silo.
Još jedan također dobar program (u nizu), ali opet slabija, da ne kažem, slaba podrška od strane zajednice, a to se opet nadovezuje na tvoju tezu o radu u Maxu.
Tako je kako je, a rezultati su najbitniji - svi ostali koji startaju ... sretno
Evo još jedan veoma korista link sa spiskom svih (pa dobro gotovo svih), 3D aplikacija:
http://www.3dlinks.com/ |
|
|
Back to top |
|
|
.cdr
Joined: 04 Oct 2004 Posts: 396 Location: lysergik funeral procession
|
Posted: 26.09.2007 13:09 Post subject: |
|
|
vec ima tu takvih tema.
sinisa dobro veli da su 'programi s gumbekima' dobar pocetak ali treba uzeti u obzir i na cemu rade studiji u kojima bi se mogla jednog dana zaposliti.
imho, cisto gubljenje vremena je poceti uciti nesto u blenderu ili modu i onda kad naucis u njima raditi, preci na max ili mayu. (ili obrnuto ) |
|
|
Back to top |
|
|
skomdra
Joined: 27 Mar 2006 Posts: 71 Location: travoltino
|
Posted: 26.09.2007 13:40 Post subject: |
|
|
Ovo je tema na kojoj se lome koplja godinama, da li Max, da li Maya, da li Cinema. , da li Lightwave i pazi sad, da li Softimage. Sve sam ih probao.
Osobno sam za Mayu, ali to samo zato što sam se lomio masu vremena u Max-u, iz nekog, meni nejasnog razloga mi je dop...io, otkrio sam Mayu i sad radim u Mayi. Sve zavisi šta hoćeš postići, jednom sam čitao jedan super tekst o tome i žao mi je što ga sad ne mogu naći, ali poanta je na kraju u Rendanju. Dakle, rečeni tekst odmah u startu odbacuje sve ove tričarije, ovakvi gumbi i onakvi i baca se na analizu rendanja koje ti određeni programi nude. Većina programa ima odlične renderere i sve je to super, pogotovo XSI (Softimage) koji odlično koristi mogućnosti MentalRay-a i jako ga dobro implementira u samu jezgru programa, ali prema stručnjacima jedino se Renderman od pixara pokazao nepogriješivim odabirom kad se radi o animaciji. Dakle, ako te zanima animacija (ovo ne vrijedi za statične slike, tu naravno masu toga radi i Photoshop), onda obrati pažnju kakva je podrška programa za Renderman renderere. (ima ih iu pod GNU licencama, ali ne znam kakve su stabilnosti) )
Sad, u konačnici, ovo što neki kažu, sve se svodi na to šta ćeš ti s tim programom raditi, što ćeš raditi kasnije u životu s tim znanjem, ali ukoliko želiš imati realnu sliku probaj sve navedene programe, ako si u prilici, a ja mogu podjeliti neki savjet o Mayi. |
|
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 27.09.2007 20:44 Post subject: |
|
|
Zapamtiti ću to.
Zasad ću malo čitati o svemu tome a onda se bacam na praksu |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
Adi
Joined: 19 Dec 2005 Posts: 543 Location: Bihac
|
Posted: 23.10.2007 02:18 Post subject: |
|
|
Pa evo nisam stigao reći da je moj izbor zapravo mali mix, a konačno sam ga sastavio izlaskom nove Maye.
Odlučivao sam se vjerovatno godinama hehe, čeprkajući i testirajući ali eto jednostavno presudi nešto što je potrebno i što ti je valjda oku drago, a ruci lako
Dakle, kod mene su u formaciji ZBrush, Maya, Endorphin (od kojeg se ne odvajam zadnjih mjeseci, a novost mi je), tu je i Bryce, dosta ograničen ali drag i koristan te još neka linija pluginova.
Meni je prioritet art/demoscene vizualizacija, VJing i animacija i to je moj sretni niz programa hehe (uz hrpo video i graphic aplikacija).
Tako da je to to, kao što drug reče ... iskušaj i iskušajte na svojoj koži pa ćeš/ćete znati.
3D kao oblast nema prostora za puno trčkaranja (naravno sa vremenom svi alati postaju slični i jasniji, no opet ...), pa to "trčkaranje" ne bi trebalo da se pretvori u maraton.
Evo i ... http://www.tdt3d.com/articles_viewer.php?art_id=99
odlične i realne usporedbe koja i te kako može pomoći (onima koji znaju šta žele).
Hvala i ekipi sa 3DHr neta koji su okačili link.
Dubwise |
|
|
Back to top |
|
|
pixie
Joined: 12 Sep 2006 Posts: 3
|
Posted: 24.10.2007 09:58 Post subject: |
|
|
a nitko nije spomenuo rhinoceros koji je vrlo jednostavan i mocan.. a renderiras u max-u |
_________________ "form follows fun" |
|
Back to top |
|
|
blaster
Joined: 03 Oct 2006 Posts: 30 Location: Hrvatska
|
Posted: 24.10.2007 11:23 Post subject: |
|
|
Uh. Kakva li pitanja:) Evo moga iskustva. Krenio sam sa 3d max-om. U samom max-u imas
dosta tutoriala koji mogu pomoci. Preko toga sam neke osnove pokupio. Pa sam si kasnije nabavio video tutoriala. Kojih od vjerovatno svih 3d programa za max ima najvise. Po mome misljnju odmah kreni sa maxom ili mayom. Nemoj traziti nista jednostavno. Jel 3d nije jednostavan:) Moj izbor bi bio 3dmax. Najnovija verzija je 2008. Mada i ako uzmes verziju 6 ili 7 nista ne fali. Kada savladas neke osnove u max-u onda probaj eksperimentirat sa drugim programima da shvatis koji ti najbolje lezi.
Viva la Amerikkka |
_________________ http://www.tutoriali.com |
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 16.11.2007 01:54 Post subject: |
|
|
Sučelje maxa je za početnika prestrašno - totalno me odbilo onih milijun gumbića crtica i što ja znam sve ne... Na Bugovom dvd-u je bio i najnoviji Blender pa sam to instalirala i to mi je nekako bolje sjelo. Sviđa mi se. |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
Jeezus F Kryst
Joined: 13 May 2007 Posts: 190
|
Posted: 16.11.2007 11:01 Post subject: |
|
|
http://movielibrary.lynda.com/html/modListing.asp?sid=111
ovako sam ja poceo, skinuo sam si 3ds Max 9 Essential Training i 3ds Max 9 Modeling.
za jedan vikend sam uspio pohvatati sve sto me je zanimalo.
danas je petak, stavi si skidati ta dva videa i za vikend ih pregledaj. vec u ponedjeljak ces imati dovoljno znanje da se u maxu snalazis dosta dobro. |
_________________ F#%&ing is my middle name.
Ljudi koji uživaju mučiti druge, koriste MAC |
|
Back to top |
|
|
.cdr
Joined: 04 Oct 2004 Posts: 396 Location: lysergik funeral procession
|
Posted: 16.11.2007 14:33 Post subject: |
|
|
Jeezus F Kryst wrote: | http://movielibrary.lynda.com/html/modListing.asp?sid=111
ovako sam ja poceo, skinuo sam si 3ds Max 9 Essential Training i 3ds Max 9 Modeling.
za jedan vikend sam uspio pohvatati sve sto me je zanimalo.
danas je petak, stavi si skidati ta dva videa i za vikend ih pregledaj. vec u ponedjeljak ces imati dovoljno znanje da se u maxu snalazis dosta dobro. |
hehehe
a u utorak mozes vec radit reklame tipa 'medo-stedo' |
|
|
Back to top |
|
|
Jeezus F Kryst
Joined: 13 May 2007 Posts: 190
|
Posted: 16.11.2007 16:24 Post subject: |
|
|
jos bolje, mozes raditi reklame tipa PremiumClub od lanteagrupa.hr |
_________________ F#%&ing is my middle name.
Ljudi koji uživaju mučiti druge, koriste MAC |
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 16.11.2007 23:43 Post subject: |
|
|
Jeah, postoji jedna začkoljica... Nemam Flat pa bojim i kilobajte. Niš od videa sve do Flata |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
finaldesign
Joined: 30 Jan 2006 Posts: 80 Location: Croatia
|
Posted: 14.12.2007 16:13 Post subject: |
|
|
Cinemu uzmi. Jednostavan je program ko burek, a da se svašta lijepoga napravit |
_________________ FinalDesign Studio
www.final-design.net |
|
Back to top |
|
|
lou_reed
Joined: 23 Feb 2006 Posts: 18
|
Posted: 22.12.2007 01:38 Post subject: |
|
|
ja sam za kombinaciju Cinema 4d i SketchUp.
Eto baci oko na moju stranicu tamo je sve rađeno u ta dva programa
www.kichl.info |
|
|
Back to top |
|
|
Adi
Joined: 19 Dec 2005 Posts: 543 Location: Bihac
|
Posted: 22.12.2007 01:46 Post subject: |
|
|
Google SketchUp mnogi zanemaruju ali doista zna dobro doci, narocito kad je manjak vremena u pitanju.
Nego ima lijepih stvari na tvom sajtu. |
|
|
Back to top |
|
|
lou_reed
Joined: 23 Feb 2006 Posts: 18
|
Posted: 22.12.2007 02:01 Post subject: |
|
|
sad ne znam na kojoj temi bi to odgovorio
Da Sketchup je zakon pa sve modeliram u njemu i još je i free |
_________________ www.kichl.info |
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 26.12.2007 11:51 Post subject: |
|
|
Probala sam 3DS MAX i Cinema 4D i Cinema mi se nčini bolji za totalnog početnika. Sada vas molim da mi izlistate ovdje najbolje video tutorijale...Please |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
gOrangutan
Joined: 28 Sep 2005 Posts: 487 Location: Zagreb, Croatia
|
Posted: 28.12.2007 00:06 Post subject: |
|
|
SretenKreten wrote: | Adi wrote: | Bez puno pametovanja Luxology modo ili Z brush (daleko od toga da su ostali programi loši, ovo je samo moj prijedlog).
Mislim da su to programi koji trenutno najbrže napreduju na tržištu.
U početku je ipak pametno bazirati se na jednu aplikaciju.
|
Ne pričaj gluposti, baš je Zbrush pravi izbor za početnika. S obzirom na situaciju u regiji Max.
http://www.3dhr.net/ - a ovdje možeš početi učiti na hrvatskom. |
slažem se sa sretenom... Adi je malo zabrijao i krenuo unatraške. ZBrush je "teška šminka" koja dolazi tek nakon dobre osnove. alat koji je namjenjen da se s njim doradi model koji je napravljen u drugom softwareu ... zato pljuc u ruke i uzet jedan od sljedećih alata: max, maya, lightwave, C4d. to je osnova. zbrush, Google SketchUp, blender, bryce i sl ZABORAVI. koliko je meni poznato max je naj češći alat koji se koristi u RH. vani mislim da je naj maya. lightwave (na poslu radim s njim) zna ispizdit čovjeka ali i on kao i svi ovi alati ima prednosti i mana. |
_________________ STYLEFIELD | GOJKO MITROVIĆ WEB GALERIJA | ZELENA PRIČA | PEKA | SANJAM PENZIJU |
|
Back to top |
|
|
BitchL0rD
Joined: 28 Feb 2008 Posts: 38
|
Posted: 28.02.2008 04:37 Post subject: Re: 3d za totalne početnike |
|
|
Cozmika wrote: | Vidjela sam nekoliko programa za modeliranje: Maya, 3D Max, Zbrush, Blender....
Koji od svih programa ( komercijalni, free - nije bitno) preporučate za početnika, koji je "jednostavan" ali da se, nakon nekog vremena učenja, može nešto kvalitetno napraviti?
Pozz |
Maya i 3ds max su ti gotovo jedno te isto, samo sto je 3ds max malcice napredniji i obogaceniji za masu dodatnih pluginova.
Zbrush je program iskljucivo namjenjen organskom modeliranju.
Blender ti je potpuno nepotreban jer ne posjeduje mogucnosti i jacinu te nemoze konkurirati uopce mayi i 3ds maxu.
najmocnija kombinacija 3d dizajna ti je 3ds max i zbrush.
zbrush naravno koristis samo za detaljiziranje ili jos bolje ako se malo vise kuzis u poligone i pixele, u 3ds maxu napravis neki character i u zbrushu samo napravis displacement mapu i bump mapu koju primjenis u 3ds maxu na liku te tako dobijes isto sto dobijes kada napucas subdiv. u zbrushu na 6 i vishe.
Stedis memoriju a rezultat je isti.
Isto tako zbrush je odlican i za radjenje tekstura koje wrapas u maxu onda kasnije.
Ako ces koristiti samo zbrush, onda predpostavljam da si kiparski dizajner koji ce izlagati svoje "kipove" preko slika inace ti se bilo kakav rad u zbrushu ne isplati.
moja preporuka ti je 3ds max.
jednostavno sucelje ima, mozda layeri, particle i animacija ti teze legne ali samo primitivno modeliranje ces brzo naucit (tipa: namjestaj, sobe, interijeri kompletni...dok za organsko modeliranje ces morat ulozit puno truda i vremena jer je puno teze).
imas jos i mudbox, kopija zbrusha ali ima gadnih problema program sam sa sobom.
da bi pocela radit u nekom programu prije svega moras se nauciti snalazit u 3d prostoru.
tu ce ti najvise pomoci papir i olovka i crtanje oblika u razlicitim kutovima.
sto se tice org modeliranja kao sto rekoh, ako nisi upoznata sa muskulaturom humanoida tu je prvo gdje moras poceti.
promatranje i skiciranje ljudskih kostiju i misica. |
|
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 29.02.2008 17:55 Post subject: |
|
|
Idem u ŠPUD tako da anatomija i prostor mi nisu strani, onda ću laganini s Maxom krenuti... |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
.cdr
Joined: 04 Oct 2004 Posts: 396 Location: lysergik funeral procession
|
|
Back to top |
|
|
Adi
Joined: 19 Dec 2005 Posts: 543 Location: Bihac
|
Posted: 04.03.2008 14:00 Post subject: |
|
|
Cozmika wrote: | Idem u ŠPUD tako da anatomija i prostor mi nisu strani, onda ću laganini s Maxom krenuti... |
Ti još nisi krenula?
Pa prošlo je već pola godine kako smo pričali o ovom
A ako ćeš ići na Autodesk, onda Maya, 3Dmax ne napreduje, stangiraju već zadnjih par verzija, Maya (i ako mnogi žale, od iste firme) napreduje mnogo brže i konkretnije.
Kako god - samo počni |
|
|
Back to top |
|
|
Cozmika
Joined: 15 Aug 2007 Posts: 292 Location: Somewhere in my World
|
Posted: 04.03.2008 19:52 Post subject: |
|
|
Adi wrote: | Cozmika wrote: | Idem u ŠPUD tako da anatomija i prostor mi nisu strani, onda ću laganini s Maxom krenuti... |
Ti još nisi krenula?
|
Malo sam pikala po Blenderu, malo po Cinema 4D ali sad sam odlučila za Maxa. |
_________________ www.cozmika.com |
|
Back to top |
|
|
BitchL0rD
Joined: 28 Feb 2008 Posts: 38
|
Posted: 22.07.2008 12:42 Post subject: |
|
|
skomdra wrote: | Ovo je tema na kojoj se lome koplja godinama, da li Max, da li Maya, da li Cinema. , da li Lightwave i pazi sad, da li Softimage. Sve sam ih probao.
Osobno sam za Mayu, ali to samo zato što sam se lomio masu vremena u Max-u, iz nekog, meni nejasnog razloga mi je dop...io, otkrio sam Mayu i sad radim u Mayi. Sve zavisi šta hoćeš postići, jednom sam čitao jedan super tekst o tome i žao mi je što ga sad ne mogu naći, ali poanta je na kraju u Rendanju. Dakle, rečeni tekst odmah u startu odbacuje sve ove tričarije, ovakvi gumbi i onakvi i baca se na analizu rendanja koje ti određeni programi nude. Većina programa ima odlične renderere i sve je to super, pogotovo XSI (Softimage) koji odlično koristi mogućnosti MentalRay-a i jako ga dobro implementira u samu jezgru programa, ali prema stručnjacima jedino se Renderman od pixara pokazao nepogriješivim odabirom kad se radi o animaciji. Dakle, ako te zanima animacija (ovo ne vrijedi za statične slike, tu naravno masu toga radi i Photoshop), onda obrati pažnju kakva je podrška programa za Renderman renderere. (ima ih iu pod GNU licencama, ali ne znam kakve su stabilnosti) )
Sad, u konačnici, ovo što neki kažu, sve se svodi na to šta ćeš ti s tim programom raditi, što ćeš raditi kasnije u životu s tim znanjem, ali ukoliko želiš imati realnu sliku probaj sve navedene programe, ako si u prilici, a ja mogu podjeliti neki savjet o Mayi. |
sve je do osobe.
ja mayu nemogu ni pogledat, sucelje mi je preneuredno a na max sam se navikao odavno i odmah mi je legao, samo sto maya ima jednu prednost a to je bolje rjesenje rada sa krivuljama.
inace naucen sam da sa Max-om sve mogu izvesti sto se trazi stoga se i drzim samo max-a. |
|
|
Back to top |
|
|
sinisa
Joined: 05 Dec 2006 Posts: 134
|
Posted: 30.07.2008 12:42 Post subject: |
|
|
kao sto rekoh prije.. maya i max su razlicite 3d aplikacije koje su nastale u razlicitim firmama i koje su ljudi napravili u razlicitim arhitekturama
izbor alata za 3D u profesionalnoj produkciji ne ovisi o tome da li je netko sretan s necim nego sto je najlakse, najbrze i najbolje napraviti u određenom alatu.
na svakom filmu se koristi i 3dmax i lightwave i houdini i softimage i maya...i napisu se tone pluginova i izmisli se hrpa novih tehnika. |
|
|
Back to top |
|
|
|