Posted: 10.06.2005 18:28 Post subject: Dizajn i komunikacija
Bok svima..
Nisam siguran jel ovo mozda prozvakana tema ali svejedno... Daklem, onako generalno, vecina (malih/manjih) klijenata ima pristup - daj mi napravi nesto lijepo, dakle oku ugodno i na nekom estetskom nivou, ali ih ne zanima da li to sto oni zele zapravo komunicira to cime se oni zapravo bave...
Ono sto me zanima je dakle, sto je vama kao dizajnerima polazisna tocka kada radite za nekoga, da samo lijepo izgleda ili da je estetika, kako bi i trebalo biti u svojstvu komunikacije poruke putem vizualnog...
Druga stvar je sto imam dojam da se mnogi trendovi koji danas vladaju u dizajnerskim krugovima (tipa pattern backgroundi, vise-manje slicna tipografija, kose linije, cvjetni uzorci, mrlje od boje, retro kruznice itd) slijede bez zapravo nekog dubljeg ulazenja u to zasto upotrijebiti ovaj oblik, onaj uzorak, ovaj font, onaj pattert itd.. sve se svelo samo na brojne iteracije tih istih elemenata, a ja zbog neznanja valjda ne razumijem koji je koncept u citavoj toj prici...
Uf.. anybody?
_________________ Wine is fine, but whiskey's quicker
Posted: 11.06.2005 14:43 Post subject: Re: Dizajn i komunikacija
Ripper wrote:
Druga stvar je sto imam dojam da se mnogi trendovi koji danas vladaju u dizajnerskim krugovima (tipa pattern backgroundi, vise-manje slicna tipografija, kose linije, cvjetni uzorci, mrlje od boje, retro kruznice itd) slijede bez zapravo nekog dubljeg ulazenja u to zasto upotrijebiti ovaj oblik, onaj uzorak, ovaj font, onaj pattert itd.. sve se svelo samo na brojne iteracije tih istih elemenata, a ja zbog neznanja valjda ne razumijem koji je koncept u citavoj toj prici...
My thoughts exactly
U većini slučajeva nema koncepta - dizajneru se sviđa, klijenteli se sviđa i to je to, većinom se ne razmišlja dublje. Ali mora se i uzeti u obzir da je dizajn za print i za web dosta različit u aspektu 'komunikacije' na koji ti ciljaš... Print dizajn treba uhvatiti oko i fokusirati ga na poruku koju autor hoće hoće redoslijedom kojeg hoće, znači cijela estetika i ti trendy elementi su u službi privlačenja pažnje i, najvažnije, stvaranja linija 'gledanja' (poznato je da ljudi gledaju jumbo plakate linijama slova Z) da bi se poruka prenijela što efikasnije. Web dizajn ima jednu dodatnu dimenziju toga, a to je interakcija - neka složenija web sučelja se već nazivaju UI-ima (user interface)... Znajući to, dodatan zadatak je ostvariti intuitivno, pregledno, jednostavno i što moćnije sučelje koje će biti u službi interakcije sa korisnikom. No dobro, većina web stranica nisu servisi, ali svaka ima barem majušnu dozu interakcije koja se povećava ovisno o tematici sajta i sposobnostima autora.
Najlakši način za ostvarivanje dobrih sučelja (a sad govorim o svim web stranicama) je korištenje 'poznatih' elemenata, a to su upravo ti trendy elementi o kojima pričaš. Sjene, pixel-patterns, cvijeće, rounded corners, točkaste linije, hover efekti, headeri, footeri, retromanija (poprskana krv i poderani rubovi ili zvijezdice i ilustracija žene sa reklama iz 60-ih) sve je to bezumno slijeđenje nekih normi koje ljudi žele vidjeti iz puke navike. Tu često bude jako dobrih dizajna koji usprkos slijeđenju tako brojnih trendova opet ostaju originalni, ali nikad ne treba zaboraviti službu prezentacije (vizualnog dizajna) nekog sadržaja, niti da dizajn kao pojam sam po sebi ne znači nužno nešto vizualno.
Pogledaj samo auto industriju. Jednom se netko sjetio da će možda bolje prodavati aute ako ima lijepu hostesu uz njega, sad se svaki svjetski sajam automobila pretvorio u nešto što graniči sa striptiz klubom, a klijenti pri kupnji gledaju koliko je lijepi komad koja sjedi na haubi, kako mirišu sjedala i kako zvuče vrata kad se zalupe. Ne, ne treba nikad zaboraviti pravu estetiku i pravu kvalitetu stvari, jer slijeđenje trendova iz puke povodljivosti (ili besramne iskoristivosti) dovodi do bezumlja.
Većina klijenata traži "dobar i lijep sajt", pod tim misle na dizajn i jednostavnost. Isto kao kad traže od nekog da im napravi nekakvu vizitku, tako traže i web. Da bude lijepo i ugodno. Nema tu neke dubine, čisti marketing.
Polazna točka kada radim web za nekog su mi klijentovi zahtjevi. On želi plavu boju, on želi šarene gluposti neke, on želi ovo ono. Otprilike tako i napravim ( s tim da mu objasnim neke stvari, što ide što neide ). Preko njegovih zahtjeva nastojim napraviti sajt da šalje nekakvu poruku o njegovoj firmi, obrtu itd. Dizajnerske trendove nepratim previše, nastojim se pouzdati u svoju maštu i svoju viziju. Kada radim sajt uvijek ga sagledavam sa očima NEvebdizajnera. Uvijek pitam nekog u blizini "liči li tebi ovo na nešto" ili "podsjeća li te ovaj znak na nešto". I to je to. Ima neka dubina u svemu tomu, ali sve ovisi o klijentu i njegovim zahtjevima koji nekad znaju ubit tu dubinu.
ali sve ovisi o klijentu i njegovim zahtjevima koji nekad znaju ubit tu dubinu.
...da, nekad haha, nekad mi se potrefi da im pase kai napravim. ali o je tako rjeeetkoo, jer su svi dizajneri.
...radim interijer + namjestaj...
...ali problemi su isti...
_________________ ...now every mother can choose the colour, of her child,
...no that´s not natures way.....
Posted: 05.11.2005 16:28 Post subject: bez koncepta nema ni dizajna
Spominjali ste dizajn bez koncepta, ako nema koncepta nema ni dizajna, bez koncepta se sve svodi na individualnu procjenu, a mi ništa ne prodajemo individualcima već masi. Zato kod svakog posla decki primite se posla i postavite koncept, ako treba na njemu potrošite duplo više vremena nego za sam dizajn.
Ako mislite da je nešto dobro jer se vama to sviđa onda uzmite kist i bavite se s umjetnošću. Dizajn je nešto više od umjetnosti. Umjetnik slika svoje misli dok dizajner svojom kreativnošći slika misli potrošača. Zato koncept s kojim se otkriva veza između onog što komuniciramo i potrošača je jednako važan kao i sam dizajn.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum