Super slika
nego baš sam se nekaj mislil kod Žnjidarića nakon Abesinije..
Mislim da je prestrogo postavljen taj sud o fotomanipulaciji, sjećam se kad sam ja bio mlad i kad su se fotografije radile na staklu, zapraf, malo kasnije na negativu i papiru, više, puno više se imalo slobode u kontroli fotografije. Recimo nadosvjetliti onaj brod, bi bilo uobičajeno i kad sam krajem dvadesetog vijeka pokupio neke medalje, sjećam se da je drugi imao fotokolaže i sve to je bilo bez iznimke na izložbi fotografija. Imam knjigu Zagrebačka fotografija od početka 20 st do 80tih, dobra trećina su teške fotomontaže( naslov: Zagrebačka fotografija) Ista stvar je iu Focal enciklopediji fotografije. Moja najdraža: Life Library of Photography, izdanje Time Life u 12 tomova puna je manipulacija.
Sudim da ono što sam nekad morao raditii 10 i više sati sudilo se kao vještina, solarizacije, bareljefi retikulacije ( evo baš ću vam pokazati foto retikulaciju zrna na veličinu od 1 mm na negativu 6x6) su bile normalne i poželjne, sad kad više nema kemije negosamo klik kao da se autori boje malo opaliti po namještanju da ih ne bi slučajno proglasili lašcima i muljatorima. Što se mene tiče u umjetničkoj fotorafiji možeš raditi sve što povećava estetske dojmove ( lak pad u kič je brzo izvediv).
Biram hrabrost.
poštovanje w34a
|